اخبار و رویدادها: سامانه تشخیص پلاک کشورهای منطقه اوراسیا توسط شرکت دانش بنیان شهاب

سامانه تشخیص پلاک کشورهای منطقه اوراسیا توسط شرکت دانش بنیان شهاب
سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹- ۰۸:۰۰:۴۳

سامانه تشخیص پلاک کشورهای منطقه اوراسیا توسط شرکت دانش بنیان شهاب

شرکت دانش بنیان شهاب دانشگاه صنعتی شاهرود، توسعه ماژول تشخیص پلاک های انگلیسی را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، شرکت دانش بنیان شهاب این دانشگاه با توجه به نیاز کشور های همسایه ایران و با تکیه بر دانش فنی و تجربه گرانبهای بدست آمده خود، توسعه ماژول تشخیص پلاک های انگلیسی را در دستور کار خود قرار داد و با ارتقا هسته پلاک خوانی خود، کتابخانه تشخیص پلاک را برای کشور های منطقه اوراسیا از جمله روسیه، آذربایجان، گرجستان و ترکیه عرضه کرد.

امروزه احراز هویت و شناسایی هوشمند پلاک خودرو ها برای کاربرد های ترافیکی، امنیتی و مدیریت شهری امری اجتناب ناپذیر است. شرکت دانش بنیان شهاب از پیشگامان پیاده سازی و توسعه نرم افزار های تشخیص پلاک خودرو در ایران به حساب می آید. هسته اولیه ماژول پلاک خوان شرکت شهاب در سال 1394 با نام ساتپا (سامانه تشخیص پلاک ایرانی) عرضه شد و هم اکنون با گذشت 5 سال به تکامل و پختگی رسیده است و از برترین و به روزترین ماژول های پلاک خوان فارسی می باشد.

همچنین این کتابخانه برای شناسایی پلاک های ترانزیت عبوری در داخل کشور و پایانه های مرزی قابل استفاده است. تاکنون دو قرارداد فروش از این محصول با شرکت های ایرانی فعال در کشورهای فوق منعقد شده و امید است به زودی شرکت شهاب به صورت مستقیم با شرکت های بومی آن کشورها وارد قرارداد شود.

هم اکنون با توجه به مسلح شدن کتابخانه ساتپا به موتور تشخیص پلاک های انگلیسی، این شرکت آمادگی توسعه این ماژول برای سایر کشورهای منطقه و جهان را داراست و به فراخور نیاز بازار و توان شرکت برای بازاریابی بین المللی این امر در دست توسعه می باشد.

امید است که با حمایت های مسئولین و با تکیه بر دانش جوانان این مرز و بوم، با صادرات و ارزآوری این محصول گامی بلند در ارتقا اقتصاد دانش بنیان کشور برداشته شود.

12345