اخبار و رویدادها: آشنایی با طرح تاپ در راستای ارتباط هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه

آشنایی با طرح تاپ در راستای ارتباط هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه
سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹- ۰۷:۵۸:۲۳

آشنایی با طرح تاپ در راستای ارتباط هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه

در راستای ارتباط هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه و همچنین تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید، طرح تاپ (تولید، توسعه و اشتغال پایدار) مطرح شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در راستای ارتباط هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه و همچنین تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید، طرح تاپ (تولید، توسعه و اشتغال پایدار) مطرح شده است. که به گفته علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، مغتنم است تا واحدهای تولیدی به منظور ارتقاء کیفیت محصولات خود، کاهش ضایعات، قابلیت صادرات، کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی آنها، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری، خود کفائی کشور از واردات و زدودن وابستگی به بیگانه و ..... از این فضا کمال استفاده را نمایند.

فواید گسترده طرح تاپ به منظور آگاهی لازم و ثبت نام در سامانه این طرح به آدرس iranetop.ir، به شرح ذیل عنوان می شود.

- در این راستا، واحدهای تولیدی (صنعتی، معدنی و ...) امکان بکارگیری نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی را  بر مبنای 4 گروه به شرح ذیل خواهند داشت :

1- فارغ التحصیلان دانشگاه ها که مشمول خدمت مقدس سربازی می باشند .

2-داوطلبین عضویت در هیات علمی دانشگاه ها که بر اساس آئین نامه جدید وزارت علوم باید حداقل 6 ماه دوره عملی را در واحدهای تولیدی طی نمایند.

3-دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد، دکترا و ..... که عنوان پایان نامه های خود را نیازهای پژوهشی و فناورانه واحدهای تولیدی انتخاب و در واحدهای مذکور مشغول کار شوند.

4- اساتید دانشگاه ها و اعضای هیات علمی (داوطلب طی دوره پسا دکترا و فرصت مطالعاتی بوده) نیز می توانند با تفاهم مابین (واحد تولیدی و داوطلب)  دوره مورد اشاره را در واحدهای مذکور طی نمایند ( حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال).

با توجه به جمیع موارد اشاره شده، نکات ذیل به منظور استفاده از این فرصت قابل توجه می باشد:

1-هرواحد تولیدی که در صدد استخدام نیروهایی با مدارک کارشناسی ارشد و دکتری می باشد، باید در ماه حداقل بین 40 تا 80 میلیون ریال به عنوان دستمزد به آنان پرداخت نماید، در حالی که هزینه واقعی بنگاه صفر می باشد.( کاملا رایگان )

2-در حاشیه بکارگیری فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی، بنگاه ها از خلاقیت و نوآوری واحد خود نیز می توانند بهره مند گردند.

3-بکارگیری هر نوع نیرو بصورت توافقی بوده و بنگاه ها می توانند با مصاحبه، نیروهای مورد نیاز را گزینش وحتی در صورتی که به اهداف مورد نظر واصل نگردند از طرح مذکور انصراف دهند.

12345