اخبار و رویدادها: نشست مجازی وزارت علوم به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

نشست مجازی وزارت علوم به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹- ۱۰:۱۰:۱۴

نشست مجازی وزارت علوم به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

نشست مجازی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با حضور وزیر علوم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، نشست مجازی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، صبح روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این نشست ویدئو کنفرانسی، گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش روی اداره کل روابط عمومی وزارت علوم و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور توسط دکتر علیرضا عبداللهی نژاد ارائه شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت عتف، در این نشست بر فعال نمودن شورای روابط عمومی ها، انتشار خبرنامه آموزشی و کتابچه دستاوردها، انتشار خبر از رسانه و نشست های استانی، جشنواره های مختلف و کارگاه های آموزشی تاکید نمود.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات به وظایف مهم و حساس روابط عمومی ها در انتشار اخبار به ویژه در این روزها تاکید نمود و خواستار جمع آوری اطلاعات به روز و موثق و انتشار به موقع آن شد. ایشان ظرفیت های کنونی را نسبت به گذشته ارزشمند بیان نمود و با اشاره به اهمیت نیروی انسانی متخصص و کسب آموزش های مرتبط با حوزه روابط عمومی، ابراز داشت: روابط عمومی ها به عنوان صدای یک سازمان می توانند به درستی حضور مجموعه را در یک جامعه اعلام و اثرگذاری روشنی را ایجاد نمایند.

وزیر علوم، با اشاره به شعار سال، اساس جهش تولید را مدیریت منسجم و جهادی و عملکرد بر مبنای علمی و با استفاده از فناوری های جدید دانست و بر اهمیت معرفی هر چه بیشتر تلاش دانشگاه ها و جذب نظر دانشجویان و آشنایی افکار عمومی  توسط روابط عمومی ها توضیحاتی را بیان نمود.

در این نشست مجازی دکتر نظرپور معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزارت عتف علاوه بر حوزه مدیریت بر توجه به تمامی حوزه فعالیت ها در مجموعه ها اشاره نمود و با بیان اینکه هزینه کردن در روابط عمومی نوعی سرمایه گذاری است، خاطر نشان کرد: اگر اعتقاد داشته باشیم که روابط عمومی ویترین دستگاه است باید ساختار مناسب تری برای آن در نظر گرفته شود. وی با توجه به نقش و جایگاه حوزه روابط عمومی در موسسات و دستگاه های اجرایی به در نظرگرفتن بودجه ای مختص روابط عمومی ها طبق  اعلام  تعداد محدودی توسط ستاد وزارت اشاره نمود.

 در ادامه سپس نمایندگان منتخب روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور نیز نقطه نظرات و دیدگاه های خود را بیان نمودند.

این نشست مجازی همزمان، بصورت زنده (live) از طریق صفحه رسمی اینستاگرام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پخش گردید.

 

IMG_0010IMG_0020

12345