اخبار و رویدادها: قدردانی از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

قدردانی از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود
سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹- ۱۴:۰۲:۱۲

قدردانی از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

دکتر فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با یک جلد کلام الله مجید و لوح تقدیر از مجموعه کادر درمانی شهرستان شاهرود قدردانی نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، طی نشست صمیمانه دکتر فاتح رئیس دانشگاه به همراه تعدادی از اعضای هیات رئیسه و گروه حامیان سلامت دانشگاه با دکتر چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شاهرود و اعضای هیات رئیسه آن دانشگاه و رئیس بیمارستان امام حسین (ع) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی از تلاش های شبانه روزی کادر درمان تقدیر به عمل آمد.

دکتر فاتح در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مدافعان سلامت شهرستان شاهرود به ویژه مجموعه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرستان، به حوادث اخیر کشور و هشدارهای پزشکی و درمانی اشاره نمود و گفت: این روزها در کنار همدلی، همبستگی، جانفشانی و کمک به یکدیگر و حامیان سلامت به نوعی یاد و خاطرات هشت سال دفاع مقدس برایمان تداعی شد. رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود این دیدار را قدردانی کوچکی از زحمات و فداکاری های شبانه روزی کادر درمانی شهرستان عنوان نمود.

IMG_0043

دکتر چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این دیدار ضمن تشکر از دکتر فاتح، به همدلی بین دو مجموعه دانشگاهی در شهرستان اشاره نمود و از حسن نظر در مباحث مختلف با نگاهی علمی، آزاد اندیشی و آکادمیک و همچنین حمایت و وفاق در توسعه علم به ویژه در مبحث سلامت، صمیمانه قدردانی نمود.

دکتر چمن با اشاره به ارتباطات متعدد کاری بین شهرستان های شاهرود، قم و استان گلستان و وجود این شهرستان به عنوان گذرگاه ارتباطی چند استان و دارا بودن جمعیت سالمندی بالا، به فراگیر شدن شیوع ویروس کرونا در اواخر بهمن و اسفند 98 پرداخت و افزود: اجرای برنامه های پیشگیری و تعطیلی اجتماعات و آموزش در سطح شهرستان در همان اوایل اسفند در دستور کار قرار گرفت و با همراهی شورای تامین استان و شهرستان تصمیم های مناسبی جهت کنترل شیوع گسترده بیماری اتخاذ شد و نتیجه آن مهار بیماری برخلاف آنچه انتظار می رفت شد که جا دارد از همه همکاران خود در بخش ستادی تا بیمارستان تقدیر و تشکر نمایم.

IMG_0077

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان این که امور پژوهشی و تحقیقاتی در خصوص این ویروس توام با کارهای اجرایی درمان بیماران از زمان شیوع در شاهرود آغاز شده است را از نکات مثبت کار برشمرد و اذعان داشت: با بررسی متغیرهای مختلف، آمارگیری و کسب اطلاعات جانبی، پایگاه داده مناسبی در این مجموعه علمی درمانی ایجاد شده است که در آینده نزدیک برخی از آنها توسط همکاران دانشگاهی منتشر خواهد شد. وی با بیان برخی مشکلات در شرایط کاری بیمارستان و مشکلات اجرایی در اوج شیوع این ویروس و تقدیر از کلیه دست اندرکاران شهرستان، افزود: مشخص نبودن وضعیت قطعی شرایط شیوع این ویروس در آینده، نبود داروی مشخص و واکسن جهت درمان آن و ناشناخته های زیادی که درباره این ویروس هنوز وجود دارد مناسب ترین راه برای در امان ماندن از آن را عمل به دستورالعملی ابلاغی از وزارت متبوع دانست و خواستار رعایت اصول بهداشتی و درمانی توسط آحاد جامعه در زندگی فردی و اجتماعی شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فندرسکی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مدافعان سلامت با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص)، به بیان اهمیت اقدامات این قشر زحمتکش در این ایام و روزهای سخت اشاره نمود و بر اجر این قبیل فعالیتهای مومنانه و کمک و پرستاری همنوع تاکید نمود.

در انتهای این نشست آقای دکتر امامیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان تحقیقات صورت گرفته در خصوص این ویروس و همکاریهای بین اعضای هیات علمی دو دانشگاه، خواستار همکاری بیشتر دو دانشگاه برای تولید محصولات دانش بنیانی برای درمان بیماریها به ویژه برای ویروس کرونا شد.

IMG_0000

12345