اخبار و رویدادها: وزیر علوم: لزوم توجه جدی به شعار جهش تولید در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و پارک های علم وفناوری

وزیر علوم: لزوم توجه جدی به شعار جهش تولید در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و پارک های علم وفناوری
یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹- ۰۲:۰۵:۴۳

وزیر علوم: لزوم توجه جدی به شعار جهش تولید در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و پارک های علم وفناوری

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری : شرایط فعلی کشور و نگرانی از بیماری نباید ما را از شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر "جهش تولید" غافل کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی (وبینار) روز شنبه 23 فروردین ماه جاری با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، گفت: مدیران دانشگاهی بایستی در شرایط فعلی، وظایف ملی را مدنظر داشته باشند؛ انتظار وزارت علوم از مراکز علمی این است که گزاره‌های علمی مبتنی بر تحقیق و پژوهش از سوی این مراکز برای سایر بخش‌های کشور تدوین، تولید و ارائه شود که این تولیدات باید هم در حوزه‌های نظری و علوم انسانی و هم در بخش‌های عملی صورت گیرد؛ روسای مراکز بایستی برنامه‌های خود را بر اساس این وظایف تدوین کنند.

لزوم توجه جدی به شعار جهش تولید در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و پارک های علم وفناوری

وی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی کشور و نگرانی از بیماری نباید ما را از شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر "جهش تولید" غافل کند. پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باید در موضوع جهش تولید به طور جدی وارد شوند و برنامه عملیاتی مدون و موثر ارائه کنند. مراکز آموزشی می‌توانند مسئول و کارگروهی برای این بخش تعیین کنند تا بتوانیم سهم آموزش عالی را در تحقق بخشیدن به این شعار عملی کنیم.

دکتر غلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم تبادل تجربیات مراکز آموزشی در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: بایستی دانشگاه‌ها نیز در جمع‌آوری اقدامات و نیازهای هر استان یاری کنند تا بتوانیم وضعیت موجود را به شکل شفاف‌تری نسبت به قبل به اطلاع ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برسانیم تا تصمیمات جامع‌تری اتخاذ شود.

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جزء نهاد دولتی محسوب می شوند و باید تابع قوانین مرتباط باشند.

دکتر غلامی با تاکید بر لزوم تقویت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت این پروتکل ها خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه‌ها جزء ادارات دولتی بوده و باید تابع قوانین مرتبط باشند. وضعیت همکاران محترم هیئت علمی و اقدامات آموزشی آنها بایستی به طور مرتب گزارش شده و در این گزارش جایگاه مدیران گروه‌ها بیش از پیش مهم خواهد بود چرا که گزارش آنها مشخص می‌کند چند درصد اعضای هیئت علمی موفق به تدریس شده‌اند و چند درصد موفق نشده و دلیل آن چه بوده است.

گفتنی است در این وبینار روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های سراسر کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در نشست مشارکت کردند و تعدادی به بیان نقطه نظرات، تجربه ها و دیدگاه های خود درباره موضوع نشست پرداختند.

 

 

12345