اخبار و رویدادها: وزیر علوم:استمرار تمامی فعالیت‌های آموزشیِ آموزش عالی کشور به صورت مجازی

وزیر علوم:استمرار تمامی فعالیت‌های آموزشیِ آموزش عالی کشور به صورت مجازی
یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹- ۰۱:۵۳:۰۲

وزیر علوم:استمرار تمامی فعالیت‌های آموزشیِ آموزش عالی کشور به صورت مجازی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در نشست با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بیان اینکه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور هیچگاه تعطیل نیستند، گفت: با وجود توقف برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری، فعالیت ها به صورت فعال ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی (وبینار) روز شنبه 23 فروردین ماه جاری با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر اظهار داشت: شرایط فعلی کشور سبب شده توقف فعالیت‌های آموزش حضوری برای برخی این نگاه را ایجاد کند که کل آموزش عالی کشور متوقف شده است. درصورتی که به هیچ وجه اینگونه نبوده و نیست. امروز باید این نگاهِ از بیرون تغییر کند چرا که همه فعالیت‌های آموزشی آموزش عالی کشور به صورت مجازی برقرار است و بخش های دیگر دانشگاه ها و موسسات و نیز پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و فناور به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت در شرایط اخیر هستند و فعالیت های موثری در تحقیقات طراحی و ساخت ملزومات موثر در تشخیص و مقابله با ویروس کرونا انجام داده و در حال فعالیت هستند. در این میان هرچند آمادگی قبلی برای مقابله با این شرایط وجود نداشت اما آموزش عالی تمام توان خود را بسیج کرد و به قدر توان مسائل موجود را برطرف کرده اند.

سلامت دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور در اولویت اصلی دولت و وزارت علوم

وزیر علوم با بیان اینکه "سلامت دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور در شرایط فعلی اولویت اصلی دولت و وزارت علوم است" تصریح کرد: با توجه به این مهم باید استمرار فعالیت ها و ارائه خدمات در بخش های مختلف علمی، تحقیقاتی فناورانه و آموزشی با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره بر لزوم ایجاد یک شبکه جامع و یکپارچه ملی آموزش الکترونیک در کشور به پرهیز از موازی کاری و اقدامات پراکنده تاکیدنمود.

آغاز فعالیت‌های آموزش حضوری متکی بر نظریات کارشناسی است.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به موضوع آغاز فعالیت‌های آموزش حضوری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: اقدامات پیش روی ما متکی به نظریات کارشناسی و فراهم شدن شرایط است اما نباید مراکز آموزش عالی آمادگی خود را موکول به تاریخ مشخص شده کرده و همواره باید آماده به خدمت باشند. این آمادگی بایستی متکی به پروتکل‌های بهداشتی و مدیریت هوشمند فاصله‌گذاری بوده و بازخورد این بررسی‌ها بایستی تدوین و نتایج آن به وزارت علوم گزارش شود.

خبر این نشست (وبینار) ادامه دارد...

12345