اخبار و رویدادها: مراسم بزرگداشت مقام زن و تقدیر از همكاران خانم دانشگاه

مراسم بزرگداشت مقام زن و تقدیر از همكاران خانم دانشگاه
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸- ۰۸:۳۰:۴۴

مراسم بزرگداشت مقام زن و تقدیر از همكاران خانم دانشگاه

مراسم بزرگداشت مقام زن و تقدیر از همكاران خانم دانشگاه صنعتی شاهرود به همت اداره كل امور فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به همت اداره كل امور فرهنگی پیش از ظهر روز یکشنبه 27 بهمن جاری ماه جاری مراسم بزرگداشت مقام زن و تقدیر از همكاران خانم به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه، دكتر رضا شیخ معاون اداری و مالی، دکتر هادی قربانی معاون فرهنگی و اجتماعی، دكتر مهدی برادران فیروزآبادی مدیركل امور فرهنگی دانشگاه و كارمندان و اساتید خانم در محل تالار اقاقیا امور فرهنگی برگزار شد.

IMG_0023-2

IMG_0010

دکتر فاتح در ابتدا این مراسم ضمن خیرمقدم و تبریک این روز به بانوان دانشگاه به بیان ارزش و جایگاه والای زن در جامعه و خانواده اشاره نمود و با تاکید بر اهمیت احترام به پدران و مادران و بیان حدیثی در این باب، پیشرفت هر چه بیشتر ایران عزیز را در گرو ارزش گذاری بر بانوان عنوان نمود، چراکه فرزندان و کانون خانواده همه و همه از وجود مادران تاثیرپذیر خواهند بود.

وی رمز موفقیت دانشگاه را تقدیر همگانی و ایجاد حس همدلی دانست و گفت : بانوان نقشی سازنده و غیرقابل انكار در هر جامعه ای دارند كه ایران نیز از این حیث مستثنی نبوده و در پیشرفت و توسعه دانشگاه نیز نقشی پررنگ دارند و دانشگاه سعی می كند هر ساله در حد امكان شرایط مناسب و تقدیر شایسته را از همكاران خانم به عمل آورد.

دکتر فاتح: شخصیت ایران یعنی شخصیت بانوان ایران

رئیس دانشگاه با تاکید بر حفظ شخصیت خانم ها در محیط کار، آنها را به عنوان موتور محرکی وصف نمود که حکم قلب یک جامعه را داشته و با احساسات و عواطف خود می توانند جامعه را در مسیر درستی هدایت نمایند. وی قدرشناسی از بانوان را بسیار نتیجه بخش عنوان نمود و ابراز داشت: در جامعه کنونی هر کدام از شما در هر بخشی که فعالیت می نمایید مهمترین هستید و خدا را شاکریم که با وجود مشکلات موجود و وضعیت سخت اقتصادی توانستیم با همکاری شما سه مجموعه خوابگاه دانشجویی، انعقاد قراردادهای مهم پژوهشی در سطح ملی، عدم کاهش دانشجو و استاد به نسبت دیگر دانشگاه ها، قرارگیری شاخص های آموزشی در سطح استاندارد، گسترش کارآفرینی و حتی درآمدهای دانشگاه را نسبت به سال گذشته در وضعیت مطلوبی رقم بزنیم.

دکتر فاتح در جمع بانوان دانشگاه تاکید نمود که مدیریت و مدیران دانشگاه تمام تلاش خود را کرده اند که بازخورد فشارهای وارده به شما منتقل نشود و امسال هم با توجه به محدودیت های موجود اما سعی کردیم تقدیری از زحمات شما بعمل آید.

دکتر فاتح در پایان به حوادث اخیر کشور و وحدت و انسجام ملی پرداخت و تاکید نمود: تا وحدت در جامعه موج بزند هیچ آسیبی به این مملکت وارد نخواهد شد و من به عنوان رئیس دانشگاه از شما می خواهم که در انتخابات پیش رو به عنوان روز ملی و پر افتخار باری دیگر مشارکت و نمایش وحدت خود را به نمایش بگذارید.

در این جلسه پس از برش کیک، دكتر صائمی دکتری تخصصی، مشاور خانواده و روان درمانگر در خصوص جایگاه زن و ترمیم روابط فرزند و خانواده به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين فندرسكي مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ضمن تبريك اين روز، با مرور تاريخ تفكرات انساني در خصوص شخصيت و ارزش گذاري بر زنان، به تغيير ديدگاه قبل و بعد اسلام درباره جايگاه زن اشاره نمود و با بيان احاديث و روايات به اهميت حضور بانوان در خانواده و اجتماع به بيان توضيحاتي پرداخت.

در این جلسه پس از برش کیک، دكتر صائمی دکتری تخصصی، مشاور خانواده و روان درمانگر در خصوص جایگاه زن و ترمیم روابط فرزند و خانواده به ایراد سخنرانی پرداخت.

IMG_0084

IMG_0104

12345