اخبار و رویدادها: برگزاری اولین دوره از همایش سالانه کانسارهای ایران

برگزاری اولین دوره از همایش سالانه کانسارهای ایران
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸- ۱۴:۳۰:۳۶

برگزاری اولین دوره از همایش سالانه کانسارهای ایران

اولین دوره از همایش سالانه کانسارهای ایران، در محل دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر آرزو عابدی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه و دبیر علمی این همایش ضمن خیر مقدم به بیان گزارشی از روند علمی این همایش پرداخت.دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره ایام دهه فجر و شهیدان انقلاب اسلامی و همچنین مشکلات موجود از طرف تحریم ها و دشمنان ایران و با اشاره به قطب علمی معدن در این دانشگاه، تاکید کرد: دانشکده معدن دانشگاه صنعتی شاهرود یکی از دانشکده های پیشرو در معدن کشور به حساب می آید، به نحوی که با تلاش های مداوم توانستند قراردادهای تحقیقاتی در سطح ملی با سلزمان ها، وزارت خانه ها و .. منعقد نمایند. ایشان با تاکید بر فعالیت های علمی و پژوهشی اساتید از جمله قرارگیری دو نفر از اساتید این دانشگاه در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان، عنوان کرد که با فعالیت های اساتید جایگاه جهانی بیش از گذشته رشد خواهد داشت.

دکتر محمد جواد پیش­بین رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی نیز در خصوص نقش و جایگاه استاندارد در گوهرشناسی و جواهر به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان در ابتدا به اهمیت استاندارد و نقش آن در زندگی بشر و جامعه امروزی پرداخت و نقش آن را در بهینه سازی کالاها و ایجاد بازار مصرف، مناسب عنوان نمود. ایشان در ادامه در خصوص جمع بندی فیروزه و نحوه طبقه بندی آن توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر فریبرز مسعودی رئیس قطب گوهرشناسی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در خصوص اهمیت توجه به مفهوم معدن تا بازار در رشد اقتصادی و تجارت گوهر سنگ های ایران سخنرانی نمود. وی درباره گردش مالی تجارت جهانی سالیانه گوهر سنگ اشاره کرد و جایگاه آن را در مقایسه با نفت بیان و به اهمیت موضوع تجاری گوهرسنگ ها پرداخت.لازم به ذکر است به منظور بهره‎مندی بیشتر از تجربیات متخصصین معدن و علوم زمین "مجموعه کارگاه‎های آموزشی متالوژنی ایران" به "همایش سالانه کانسارهای ایران پی‎جویی و اکتشاف، استخراج، فرآوری و بازاریابی" تبدیل شده است.

در  حاشیه این همایش نمایشگاه کانسارهای گوهر سنگ افتتاح و توسط شرکت کنندگان بازدید به عمل آمد.

12345