اخبار و رویدادها: جلسه هم اندیشی هيات رئيسه دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشكده فیزیک

جلسه هم اندیشی هيات رئيسه دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشكده فیزیک
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸- ۰۸:۰۶:۳۸

جلسه هم اندیشی هيات رئيسه دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشكده فیزیک

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود از دانشكده فیزیک این دانشگاه بازدید و با اعضای هیات علمی آن دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در ادامه سلسله جلسات دوره ای هیات رئیسه دانشگاه با شورای دانشكده ها، رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه روز دوشنبه 14 بهمن ماه سال جاری با اعضای هیات علمی دانشكده فیزیک و رئیس این دانشكده دیدار و گفتگو كردند.

IMG_0051

دكتر حسامی رئیس دانشكده فیزیک دانشگاه در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم و تشكر از حضور هیات رئیسه در دانشکده، گزارشی پیرامون فعالیتهای یک ساله دانشکده در حوزه های آموزشی، پژوهشی و اجرایی ارائه نمود. ایشان با بیان خلاصه ای وضعیت فعلی دانشجویان در مقاطع مختلف، تعداد اعضای هیات علمی و ساختار هرمی آن، وضعیت آموزشی، آزمایشگاه های آموزشی و تحقیقاتی، تعداد مقالات معتبر منتشر شده، سخنرانیها و همایشهای برگزار شده افزود: درخواست ها و نیازمندی های دانشکده در دو بخش ساختاری و حوزه های نرم افزاری است که در راستای پیشبرد اهداف دانشکده و دانشگاه لازم است حمایتهای مناسبی از هیات رئیسه دانشکده صورت گیرد. وی در بخش ساختارهای آموزشی، اداری و پژوهشی مواردی را مطرح نمود که باید در مسیر تغییر رویکردها و نگاه به دانشگاه مد نظر قرار گیرد.

در ادامه جلسه اعضای هیات علمی دانشکده به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و سوالات خود در بخشهای حمایتی دانشگاه برای مرتفع نمودن برخی موانع سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه های آموزشی، پژوهشی و اداری مالی پرداختند.

در طی این نشست كه با هدف هم فكری و هم اندیشی در جهت بررسی و رفع مشكلات موجود در دانشكده برگزار شده بود، دكتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری، دکتر ناصر گودرزی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و دکتر رضا شیخ معاون اداری و مالی دانشگاه به پرسشهای و نکات مطرح شده توسط اساتید در حوزه های کاری خود پاسخ دادند.

دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن تشكر از رئیس و اعضای هیأت علمی این دانشكده به اهمیت بهره مندی از نظرات و ارائه انتقادات و پیشنهادات در چنین جلساتی تاکید نمود و افزود یک از اصلی ترین اهداف تشکیل چنین جلساتی دیدار رو در رو با همکاران و شنیدن دیدگاه ها و نظراتشان که نقشی بسیار سازنده و رهگشا در مجموعه مدیریتی دانشگاه دارد. ایشان با بیان وضعیت روز دانشگاه ها بر کیفی تر سازی فعالیتها در همه حوزه ها تاکید و بیان داشت: تغییر ساختارهای  سنتی دانشگاه ها و بروز نمودن همه فعالیتها، نیازمند تراوشات فکری همه عزیزان و چاره اندیشی برای ایجاد فضای کاری مناسب چنین شرایطی است و لازم است در همه حوزه های آموزشی، پژوهشی، فناوری، کارآفرینی و روابط بین الملل همگام به پیش برویم.

دكتر فاتح ضمن اشاره به وضعیت مالی دانشگاه خاطر نشان كرد: دانشکده ها باید با برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی نیازمندی ها، نسبت به ارائه ساختارهای جدید، پیشنهادات و دیدگاههای خود برای بهبود فعالیتهای دانشگاه همت وافر داشته باشند.

دکتر فاتح به ارتقا همکاری های بین المللی اساتید و اهمیت حضور همکاران در کارهای گروهی با دانشگاه های معتبر خارجی تاکید نمود و یادآور شد: همکاری علمی، تحقیقاتی و پژوهشی با همکاران و اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور و اساتید خارجی می تواند کمک شایانی به سطح و پیشرفت علمی دانشگاه نماید.

 

12345