اخبار و رویدادها: اختصاص بسته حمایتی جهت ايجاد و توسعه مركز هدايت شغلی و كاريابی تخصصی در دانشگاه

اختصاص بسته حمایتی جهت ايجاد و توسعه مركز هدايت شغلی و كاريابی تخصصی در دانشگاه
یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸- ۱۵:۱۱:۴۰

اختصاص بسته حمایتی جهت ايجاد و توسعه مركز هدايت شغلی و كاريابی تخصصی در دانشگاه

دانشگاه صنعتی شاهرود توانست به عنوان تنها دانشگاه استان سمنان حمایت 20 میلیون تومانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را جهت ایجاد و توسعه مركز هدایت شغلی و كاریابی تخصصی كسب نماید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، پیرو فراخوان وزارت علوم و ارسال مدارك توسط مدیریت امور فناوری و ارتباط با صنعت این دانشگاه و همچنین انجام پیگیری های مستمر، این دانشگاه توانست به عنوان تنها دانشگاه استان سمنان حمایت 20 میلیون تومانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را جهت ایجاد و توسعه مركز هدایت شغلی و كاریابی تخصصی كسب نماید.

یكی از نكات كلیدی در راستای افزایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، شناسایی بازار كار مناسب، مشاوره و هدایت شغلی برای دستیابی به كار متناسب با توانمندی و علایق فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد. همچنین با توجه به رشد فارغ التحصیلان دانشگاهی، تخصصی تر شدن كار و حركت به سمت كسب و كارها بر پایه فناوری، توسعه مراكز رشد و شركت های دانش بنیان و لزوم توسعه و بهره وری صنایع كشور، ایجاد مراكز هدایت شغلی و كاریابی تخصصی در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی بسیار ضروری می باشد.

در این راستا موارد زیر را می توان از جمله ضرورت های تاسیس چنین مركزی برشمرد:

افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و تنوع تخصص های دانشگاهی

تخصصی تر شدن كار و حركت به سمت كسب و كارها بر پایه ی فناوری

عدم ارائه مشاوره های تخصصی در دفاتر كاریابی های عمومی موجود

عدم اعتماد واحدهای صنعتی به كاریابی های عمومی برای تامین نیروی كار تحصیل كرده

توسعه پارك های علم و فناوری، مراكز رشد و شركت های دانش بنیان و نیاز آن ها به نیروی كار متخصص دانشگاهی

لزوم ایجاد شناخت مناسب برای دانشجویان از مشاغل و ضرورت های شغلی

تكالیف ستاد اقتصاد مقاومتی برای توسعه دوره های مهارت افزایی، رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و ایجاد مراكز هدایت شغلی و كاریابی های تخصصی در دانشگاه ها

لازم به ذكر است كه وجود زیرساخت هایی نظیر فضای كاریابی، كارسازی و كار اشتراكی شاهكار و برگزاری بیش از ده ها جلسه و سمینار با كارشناسان، كارآفرینان و مدرسان برتر كشور با هدف آشنایی دانشجویان با فضای بازار كار كشور در كسب این بسته حمایتی موثر بوده است و تنها 15 دانشگاه در كشور موفق به دریافت این بسته حمایتی شدند.

كاهش هزینه ناشی از استخدام نیروی كار برای بنگاه و كاهش هزینه كاریابی برای جویندگان كار از جمله اهداف این مركز بوده و پیش بینی می شود خدماتی از قبیل خدمات كاریابی، ارائه خدمات مشاوره شغلی تخصصی ، سامان دهی كار پاره وقت تخصصی

مدیریت كارآموزی ، برنامه ریزی و توسعه دوره های مهارت آموزی (مهارت های نرم)، امور مربوط به لغو تعهد خدمت دانش آموختگان (آزادسازی مدرك تحصیلی) و امور مربوط به بیمه بیكاری در این مركز ارائه گردد.

12345