اخبار و رویدادها: بزرگداشت هفتمین روز عروججانباختگان سانحه هوایی در دانشگاه

بزرگداشت هفتمین روز عروججانباختگان سانحه هوایی در دانشگاه
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸- ۱۶:۱۴:۵۳

 بزرگداشت هفتمین روز عروججانباختگان سانحه هوایی در دانشگاه

مراسم هفتمین روز عروج مسافران هواپیمایی اوکراین در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مراسم عروج یافتگان سانحه هوایی روز چهارشنبه 25 دی ماه با حضور هیات رئیسه، کارکنان و دانشجویان در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه برگزار شد.

IMG_0010

IMG_0025

IMG_0047

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاج آقایابوالفضل فندرسکی  ضمن عرض تسلیتوقایع اخیر در کشور، با اشاره به آیه ای از قرآن بیان داشت: خداوند ابتدا خودش به یگانگی خود شهادت داده و سپس ملائکه و در نهایت صاحبان علم که توحید را به درستی درک کرده اند، را شاهد خوانده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن بیان این نکته که حوادث در زندگی انسانها  از دو نوع طبیعی و غیر طبیعی است افزود: در حوادث غیر طبیعی مثل زمانهای بحران و جنگ ،درحوادث غیر طبیعی مثل جنگ عامدا انسانهای کشته می شوند و در کوران این شرایط بحرانی ولی دریکسری برخی حوادث سهویا و از روی خطا نیز اتفاق می افتد که در آنها انسانهایی جان خود را از دست می دهند.

ایشان در ادامه صحبتهای خود با بیان این نکته که توجه به اینکه خداوند برای انسانهعایی که در راه کسب علم و دانش دچار سانحه و اتفاقی می­ شوند، عنوان شهید را می آورده است، برای تمامی تمامی عروج یافتگان این حادثه به ویژه دانشجویان،  دانش آموختگان دانشگاه ها این سانحه بالاخص و دانش آموخته این دانشگاه آقای امیر حسین اویسی طلب آمرزش نمود. وی با اشاره به حدیثی از پیامبر در خصوص پاداش صابران در مصیبت افزود: در برابر مصایب و قضای الهی باید صبر پیشه کرد و از درگاه ایزد منان برای خانواده های این عزیزان و بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزذیل مسالت درخواستداریم.

 

12345