اخبار و رویدادها: هیات علمی دانشگاه به عنوان «پژوهشگر جوان برجسته مهندسی شیمی»

هیات علمی دانشگاه به عنوان «پژوهشگر جوان برجسته مهندسی شیمی»
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸- ۱۱:۱۳:۱۰

هیات علمی دانشگاه به عنوان «پژوهشگر جوان برجسته مهندسی شیمی»

دکتر ماشاءالله رضاكاظمی به عنوان «پژوهشگر جوان برجسته مهندسی شیمی» سال 1398 گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران منتخب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر ماشاءالله رضاكاظمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی و مواد این دانشگاه به عنوان «پژوهشگر جوان برجسته مهندسی شیمی» سال 1398 گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران منتخب شد.

جایگاه و مأموریت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران

گروه علوم مهندسی 8 شاخه تخصصی، 9 کارگروه تخصصی و 2 اتاق فکر دارد. شاخه های تخصصی گروه با تشکیل جلسات، میزگردهای هم اندیشی، برگزاری سمینارهای ادواری و پشتیبانی از کنفرانس ها درباره موضوعات کلان سیاست پژوهی علم و فناوری و آموزش و پژوهش حوزه تخصصی خود مطالعه و اظهارنظر می کنند. در اواخر سال 1389 با پیشنهاد شورای گروه و تایید شورای علمی و تصویب نهایی مجمع عمومی فرهنگستان شاخه بین گروهی محیط زیست تشکیل و با مسئولیت گروه علوم  مهندسی و با حضور نمایندگان گروه های علمی فرهنگستان علوم فعالیت خود را آغاز کرد.

برنامه ریزی برای انتخاب و تجلیل از "استادان برجسته"، "مهندسان برجسته" و "دانشمندان جوان برجسته "، تشکیل شورای اتاق فکر و مجمع مهندسان برجسته، شورای اتاق فکر مهندسی برق، کامپیوتر و کارگروه های تخصصی، کمیسیون پیشبرد ریاضیات کشور (با همکاری گروه علوم پایه) و ... از جمله فعالیت های محوری است که گروه علوم مهندسی مبادرت به پیگیری و اجرای آن ها کرده است.

گروه علوم مهندسی با اتکا به دانش و تجربه اعضای خود، با نگاهی به آینده امیدوار است با  تشکیل شوراها و کارگروه های تخصصی، تجلیل از نخبگان مهندسی، فعال کردن کانون دانشمندان جوان برجسته، اهتمام در تحقق بندهایی از سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه کشور که در ارتباط با وظایف گروه علوم مهندسی می باشد و همچنین با تعامل مراکز علمی و صنعتی کشور، بتواند ارتباطات خود را در راستای تحقق اهداف فرهنگستان علوم توسعه بخشد و در راه تبیین سیاست های توسعه علم و فناوری، اعتلای آموزش مهندسی، راهبردهای توسعه صنعت و تبدیل علم به ثروت، با محوریت توسعه پایدار، گام های مفید و اثربخشی بردارد.

لازم به ذکر است براساس نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص‌های اساسی علم (Essential Science Indicators) ESI دکتر ماشاالله رضاکاظمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی و مواد در جمع دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرارگرفت.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی کسب این افتخار را به ایشان و جامعه دانشگاهی تبریک می گوید.

IMG_0120


کلمات کلیدی: #افتخارات #هیات #علمی #برتر #مهندسی #شیمی #برجسته
12345