اخبار و رویدادها: دیدار هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیأت علمی دانشكده مهندسی معدن

دیدار هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیأت علمی دانشكده مهندسی معدن
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸- ۱۳:۱۶:۱۲

دیدار هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیأت علمی دانشكده مهندسی معدن

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اعضای هیأت علمی دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك این دانشگاه دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دكتر محمد مهدی فاتح به همراه اعضای هیات رئیسه این دانشگاه روز دوشنبه 16 دی ماه سال جاری از دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك این دانشگاه بازدید و با اعضای هیات علمی این دانشكده دیدار و گفتگو كردند.

IMG_0002

در ابتدای این جلسه دكتر محمدعطایی رئیس دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك به ارائه گزارشی كامل از عملكرد دانشكده در طی یكسال اخیر در زمینه ساختار سازمانی و شاخصهای مقایسه نظیر تعداد دانشجویان مقاطع مختلف، تعداد اساتید و مرتبه علمی آنها، دانش آموختگان، انجام قراردادهای پژوهشی، چاپ مقالات علمی-پژوهشی در مجلات معتبر، فعالیت آزمایشگاه های مختلف و كارگاه های دانشكده، برگزاری همایش ها، كنفرانس ها و کارگاه های آموزشی و همچنین فعالیت های یکساله اخیر قطب علمی مهندسی معدن در دانشكده پرداخت. در ادامه به نیازمندیهای دانشکده در خصوص تجهیز برخی از آزمایشگاهها و ایجاد گروههای پژوهشی پرداخت و ضرورت بازنگری ساختارهای سازمانی دانشکده ها را با توجه به تغییرات اساسی در سرفصل رشته ها یادآور شد.

دكتر محمد مهدی فاتح رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در ابتدا ضمن تشكر از گزارش رئیس دانشكده، از عملكرد و فعالیت دانشكده تقدیر و تشكر نمود و بر انجام امور براساس کار شورایی تاکید کرد و افزود: اینگونه دیدارها از نشانه های همدلی و توجه به خردجمعی در دانشگاه است و پیشنهادات و نظرات سازنده همكاران در زمینه های مختلف می تواند راهبرد مناسبی در پیشبرد اهداف دانشگاه بیش از پیش باشد و موجب تراوش ایده ها و اندیشه ها و طرح های اجرایی برای ساخت آینده بهتر می شود. ایشان بحث سیاست کلی ساختار دانشگاه و تصمیم گیری برای برنامه ریزی های آتی را منوط به کار شورایی دانست و افزود : در اجرای تشکیلات سازمانی و ساختارهای اداری باید به دنبال چابک سازی باشیم.

دكتر فاتح با اشاره به تغییرات ساختاری در فضای آموزش عالی و لزوم بررسی و اجرای مدلهای جدید فعالیت در دانشگاه ها تاكید کرد: در طی سالهای فعالیت دانشگاه ها در ایران  فرآیند تغییر از ساختار صرف  آموزشی به پژوهشی و سپس به موضوع فناوری پرداخته شده و در سالهای اخیر بحث کارآفرینی موضوع اصلی و راهبرد سازنده دانشگاه ها هست و کلیه فعالیتهای اساتید در طول سال تحصیلی باید طوری سیاست گذاری شود که علاوه بر امور آموزشی و پژوهشی، بحثهای فناوری، کارآفرینی، ایده پروری و .... نیز لحاظ شود.

در طی این نشست كه با هدف هم فكری و هم اندیشی در سالن اجتماعات این دانشكده برگزار شد، تعدادی از اعضای هیأت علمی به بیان نقطه نظرات خود در زمینه های فعالیت های آموزشی و پژوهشی و راهكارهای رسیدن به اهداف دانشگاه پرداختند.

دكتر ناصر گودرزی معاون آموزش و تحصیلات تكمیلی در خصوص ساختارهای آموزشی و سرفصل های آموزشی و ساختارهای اجرایی آموزش، دكتر دستفان معاون پژوهشی و فناوری در باب پرداخت های پژوهشی و امتیاز مقالات، طرح ها و بحث های فناوری و همچنین دكتر شیخ معاون اداری و مالی دانشگاه به سوالات مطرح شده پاسخ و نكاتی را یادآور شدند.


کلمات کلیدی: ##بازدید#هیات _ رئیسه#دانشکده_ مهندسی _ معدن #رشد_کارآفرینی
12345