اخبار و رویدادها: برگزاری کارگاه آموزشی دردانشگاه با همکاری قطب علمی مهندسی معدن

برگزاری کارگاه آموزشی دردانشگاه با همکاری قطب علمی مهندسی معدن
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸- ۱۳:۲۳:۵۳

برگزاری کارگاه آموزشی دردانشگاه با همکاری قطب علمی مهندسی معدن

قطب علمی مهندسی معدن با همکاری دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود، کارگاه آموزشی با عنوان " رویکرد طراحی مهندسی سنگ و چالش های آن در فضا های زیر زمینی عمیق با نگاه خاص به معادن عمیق زیر زمینی" برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، قطب علمی مهندسی معدن با همکاری دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه در روز یکشنبه 24 آذر ماه جاری با حضور دکتر مصطفی شریف زاده استاد مدرسه معدن استرالیا غربی از دانشگاه کرتین استرالیا، کارگاه آموزشی با عنوان " رویکرد طراحی مهندسی سنگ و چالش های آن در فضا های زیر زمینی عمیق با نگاه خاص به معادن عمیق زیر زمینی" در دو نوبت صبح و عصر  برگزار شد.

در نوبت صبح و بخش اول این کارگاه، مباحث اصلی شامل مقدمه ای بر کاربردهای مکانیک سنگ در معدن کاری عمیق، چالش های پیش رو در تعیین پارامترهای طراحی و درک رفتار زمین و انتخاب استراترژی مناسب برای مقاصد طراحی مطرح شد. در این جلسه علاوه برای ارائه مطالب پایه و پیشرفته، پرسش و پاسخ حول محورهای فوق الذکر برگزار گردید که با استقبال  و مشارکت دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی معدن و دانشکده زمین شناسی قرار گرفت.

همچنین بخش دوم کارگاه آموزشی که در نوبت عصر به انجام رسید، مباحث پیشرفته و بروز مرتبط با چالش های معادن عمیق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت . در این بخش از کارگاه موضوعات متنوعی از جمله بهسازی و  طراحی سیستم های نگهداری در فضا های زیر زمینی، روش طراحی  سیستم نگهداری معادن عمیق مبتنی بر اصول انرژی، رفتار سنجی با رویکرد روش های مرسوم و لرزه ای و روند بهسازی طراحی با استفاده نتایج ابزار بندی و رفتار سنجی با تاکید بر سیستم  ابزار دقیق پیشرفته با ثبت و تحلیل رخدادهای لرزه ای مطرح شد.

علاوه بر مباحث فوق، مطالب گسترده ای از ایالت معدنی غربی استرالیا اقتصاد مبتنی بر معدن کاری در استرالیا و نقش آن در توسع پیشرفت جامعه بشری و جامعه بشری و جایگاه معدنکاری در مشاغل دنیا ارائه شد. در این کارگاه آموزشی آخرین دستاوردهای روز دنیا و با تاکید به معادن عمیق دنیا و سیر تحول و پیشرفت این عرصه و افق های پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

12345