اخبار و رویدادها: دکتر علیخانی: نقش ارزنده دانشگاه در پرورش نیروی انسانی در سطح ملی

دکتر علیخانی: نقش ارزنده دانشگاه در پرورش نیروی انسانی در سطح ملی
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸- ۱۲:۲۵:۵۶

دکتر علیخانی: نقش ارزنده دانشگاه در پرورش نیروی انسانی در سطح ملی

معاون مدیر کل امور پژوهش وزارت نفت بر نقش ارزنده دانشگاه صنعتی شاهرود در پرورش نیروی انسانی در سطح ملی تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، صبح روز سه شنبه 26 آذر ماه جاری همزمان با هفته پژوهش و در روز نفت و دانشگاه دکتر فرشاد علیخانی معاون مدیر کل امور پژوهش وزارت نفت با حضور در این دانشگاه و تاکید بر عنصر پژوهش، دارا بودن فرصت‌های عظیم خدادادی، اقتصادی، فرهنگی، انسانی و تاریخی شهرستان را موجب قرارگیری در جایگاهی شایسته عنوان نمود.

ایشان در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی پردیس دانشگاه برگزار شد، بابیان اینکه یکی از معیارهای توسعه‌یافتگی جوامع امروزی موضوع پژوهش و تحقیقات است، ابراز داشت: سهمی که هدفمند بودن پژوهش‌ها و تحقیقات در رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور ایفا می‌کنند غیر قابل انکار است.

علیخانی بابیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود از سوابق به حق علمی خود دفاع و به بنیه انسانی خود تکیه می‌کند و این امر شایان تقدیر است، تصریح کرد: مشکل اصلی کشور در کمبود مهندس حوزه نفت نیست بلکه از مدیریت است که باید این مدیریت در کنار سایر علوم مهندسی تقویت شود. وی همچنین افزود:  دانشگاه صنعتی شاهرود تاکنون در پرورش نیروی انسانی ملی در وزارت نفت نقش ارزنده‌ای داشته و باید این همکاری با نهادهای منطقه ای و ملی دیگر بخش‌ها بیش از گذشته تقویت شود.

IMG_0040

تاکید بر ارتباطات بین دانشگاهی

علیخانی بابیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود باید ارتباطات خود را با معاونت تحقیقاتی سایر نهادها تقویت کند، تصریح کرد: دانشگاه ها باید با شرکت در نمایشگاه ها، برگزاری کنفرانسها در حوزه های مختلف و مرتبط با صنعت نفت، قابلیتهای خود را به درستی بارز نماید که در این رهگذر دانشگاه صنعتی شاهرود توانسته تا حدودی زیادی موفق باشد و هنوز جای کار در این فضا وجود دارد. همچنین دانشگاه باید بر تکیه بر استعدادهای خود در همه زمینه های صنعت نفت یعنی بالادستی و پایین دستی نقش افرینی کند و سعی کند در بخش زنجیره تامین فعالیت ها را توسعه دهد.

معاون اداره کل امور پژوهش وزارت نفت بابیان اینکه دانشگاه‌های کشور تاکنون کمتر به توسعه میادین نفتی پرداخته‌اند، ابراز داشت: وظیفه حوزه پژوهش وزارت نفت این است که تا با پذیرش ریسک‌، مجال ارتباط واقعی و عملیاتی بین حوزه پژوهش و تولید نفت با دانشگاه ها و شرکتهای دانش بنیان داخلی را ایجاد و زمینه و شرایط لازم را برای تیک آف پترولیوم را در سطح ملی فراهم نماید. 

معاون اداره کل امور پژوهش وزارت نفت همچنین با بیان اینکه دانشگاه‌ها سطح استان می‌بایست ارتباط خوبی را با نهادها، سازمانها و شرکتهای دانش بنیان و صنایع مختلف استان سمنان برقرار کنند، ابراز داشت: لازم است بازاریابی علمی با انجام تبلیغات صحیح و مناسب صورت گیرد تا این توانمندیها در سطح شهر و استان به اطلاع مردم رسانده شود و سبب خود باوری در نسل جوان شود.

IMG_0033

 

12345