اخبار و رویدادها: رئیس دانشگاه در جمع پژوهشگران برتر بر حفظ و حراست از جایگاه دانشگاه تاکید کرد.

رئیس دانشگاه در جمع پژوهشگران برتر بر حفظ و حراست از جایگاه دانشگاه تاکید کرد.
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸- ۱۴:۴۰:۲۹

رئیس دانشگاه در جمع پژوهشگران برتر بر حفظ و حراست از جایگاه دانشگاه تاکید کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر، به جایگاه خوب دانشگاه در سطح بین المللی تاكید نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دكتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه درمراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه در روز دوشنبه 25 آذرماه ضمن خیر مقدم  و تبریک هفته و روز پژوهش، طی سخنان خود با گرامیداشت مقام شامخ دكتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، به رتبه بندی دانشگاه و جایگاه آن در سطح بین المللی و معیارهای مربوطه پرداخت و گفت: در حال حاضر دانشگاه در جایگاه خوبی قرار دارد و باید تلاش کرد که این مسیر همچون گذشته رو به پیشرفت باشد.

دكتر فاتح به بیان برخی افتخارات اخیر پرداخت و گفت: رشد صعودی مقالات دانشگاه در پایگاه های بین المللی، افتخارات علمی و گستردگی قرارداد های دانشگاه از جمله قرارداد نفتی، تجهیز آزمایشگاه ها در تراز ملی، ارتقای جایگاه در شبكه آزمایشگاهی علمی ایران، قطب علمی مهندسی معدن و آزمایشگاه های راهبردی كشور از جمله بازخوردهای مثبت تلاش مجموعه دانشگاه است.

IMG_0091

دکتر فاتح با بیان حرکت دانشگاه به سوی کارآفرین شدن، افزود: دانشگاه با ایجاد زیرساخت های مختلف شرایط لازم را برای کارآفرین شدن فراهم نموده است و در این راستا اقداماتی از جمله ایجاد مرکز شتاب دهنده و کسب و کار اشتراکی شاهکار مشتمل بر بیش از ده استارتاپ، مرکز آپا، راه اندازی زیرساخت های پژوهشی، چاپ مقالات و کتب و برگزاری همایش ها و سمینارهای متعدد صورت پذیرفته است. ایشان در ادامه به پروژه ملی ژئومکانیک اکتشاف نفت اشاره نمود و موفقیت اتمام بسته اول و شروع بسته دوم از پروژه مذکور را یادآور شد.

رئیس دانشگاه در ادامه به همکاران و دانشمندان یک درصد برتر دانشگاه اشاره و ابراز امیدواری کرد که با این افتخارات بستر مناسب به منظور ارتقا و پیشرفت هر چه بیشتر دانشگاه فراهم خواهد شد.

دانشگاه در حركت به سوی دانشگاه كارآفرین

دكتر فاتح توسعه خدمات دانش بنیان و همچنین توسعه زیرساخت های كارآفرینی را از جمله اقداماتی مطرح نمود كه سبب حركت به سوی دانشگاه كارآفرین می گردد. وی تقویت ارتباط با صنعت و جامعه، تربیت دانش آموختگان كارآفرین را از جمله نتایج حركت به سوی دانشگاه كارآفرین عنوان نمود.

IMG_0085

مهندس نادر فخری معاون استاندار و فرماندار شاهرود با حضور در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن خیر مقدم و تبریک هفته پژوهش، گفت: سرمایه های اجتماعی و منابع انسانی در شاهرود از شاخص های اصلی این شهرستان است و این مورد آن را از دیگر شهرستان ها متمایز کرده است.

معاون استاندار و فرماندار شاهرود به ویژگی های منحصر به فرد این شهرستان در بحث آموزش عالی، حوزه و دانشگاه، هنر، اخلاق، طبیعت، جاذبه های زیست محیطی، میراث فرهنگی و تاریخی، معدن و تعداد مواد معدنی، کشاورزی، صنایع دستی اشاره نمود و بیان داشت: باید ظرفیت های شهرستان به خصوص در حوزه های دانشگاهی شناسایی و سپس در پیشرفت و توسعه شهرستان استفاده گردد.

مهندس فخری به اهمیت ارتباط تنگاتنگ فرمانداری و دانشگاه تاکید نمود و با بیان اینکه وجود امنیت موجب توسعه در کشور خواهد شد، تحقیق و پژوهش را بستری مناسب برای این امر مطرح نمود.

IMG_0026

در پایان این آیین از پژوهشگران برتر در بخش اعضای هیات علمی و دانشجویی در سال 98 دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

 

12345