اخبار و رویدادها: رویداد استارتاپی شاهکار با محوریت پزشکی و فناوری برگزار شد.

رویداد استارتاپی شاهکار با محوریت پزشکی و فناوری برگزار شد.
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸- ۰۸:۳۲:۱۱

رویداد استارتاپی شاهکار با محوریت پزشکی و فناوری برگزار شد.

رویداد استارتاپی شاهکار با محوریت پزشکی و فناوری در مجموعه شتابدهنده و فضای کار اشتراکی شاهکار دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، رویداد استارتاپی شاهکار با محوریت پزشکی و فناوری از روز چهارشنبه 20 لغایت روز جمعه 22 آذر ماه 1398 در مجموعه شتابدهنده و فضای کار اشتراکی شاهکار دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید. این رویداد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شهرداری شاهرود و مشارکت 94 نفر از دانشجویان و تعدادی از دانش آموزان استان سمنان و استان گلستان همراه بود که شرکت کنندگان در قالب 10 تیم به آموزش، رقابت و تمرین برای ورود به بازار واقعی پرداختند.

این رویداد با سخنرانی دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، مهندس احمدی شهردار شاهرود و دکتر امامیان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افتتاح گردید.

دکتر فاتح ضمن خیرمقدم، از دکتر دستفان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر حسینی رئیس اداره کارآفرینی، آقای یونسیان کارشناس این حوزه، تیم دانشجویی و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و همچنین شهرداری شاهرود قدردانی نمود. وی به دغدغه بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و با بیان اینکه شتاب دهنده شاهکار به عنوان فضای کار اشتراکی دانشگاه وظیفه شناسایی و انتخاب و راه اندازی تیم های استارتاپی را به عهده دارد، گفت: روزی که مرکز شتابدهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار با حضور معاون وزیر افتتاح شد امید داشتیم به برگزاری رویدادهای این چنینی که خداروشکر محقق شده است.

IMG_0015

رئیس دانشگاه به همکاری شتابدهنده آواتک و هم آوا، دورهمی شرکت ها، استارتاپها و شتاب دهنده ها، تقویت استارتاپهای دانشجویی و حمایت از تجاری سازی و ایجاد اشتغال تاکید نمود و به بیان دوره های برگزار شده در اداره کارآفرینی دانشگاه  و استارتاپ های مستقر شده در شاهکار پرداخت.

دکتر فاتح آموزش و کار تیمی در کارگاه های آموزشی، ارائه ایده ها و نحوه عملی کردن آنها و همچنین ایجاد کسب و کار نوپا را از جمله اهداف استارتاپ ویکند عنوان نمود. وی ضمن تاکید بر توسعه خدمات دانش بنیان و توسعه زیرساخت های کارآفرینی، دانشگاه را در راستای حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین معرفی کرد.

IMG_0064

دانشگاه صنعتی شاهرود دانشگاهی پیشرو در حوزه کارآفرینی

در ادامه مهندس احمدی شهردار شاهرود و دکتر امامیان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در خصوص این رویداد به بیان سخنرانی پرداختند و راه برون رفت از مشکلات جاری علوم و تحقیقات را اعتماد به جوانان و امکان فضای تعاملی برای بهره مندی از استعدادهای درخشان عنوان نمودند.

IMG_0049

پس از افتتاحیه، شرکت کنندگان به ارائه بیش از 54 ایده پرداختند که پس از رای گیری 10 ایده برتر انتخاب و تیم ها حول این 10 ایده تشکیل شدند. در طی این رویداد کارگاه های ارائه آسانسوری و تیم سازی، نحوه طراحی مدل کسب وکار،MVP و اعتبارسنجی و در انتها کارگاه نحوه ارائه به سرمایه گذار توسط 4 نفر از  منتورهای مجرب از شهر مشهد به دانشجویان ارائه گردید و دانشجویان با یادگیری این مهارت ها به رقابت با یکدیگر پرداختند. در ادامه و روز سوم، تیم ها به ارائه ایده های خود به داوران (3 داور از دانشگاه صنعتی شاهرود و 3 داور از دانشگاه علوم پزشکی) پرداختند و در نهایت 3 تیم برتر و 1 تیم شایسته تقدیر شناخته شد.

 در مراسم اختتامیه جوایز تیم های منتخب با حضور دکتر دستفان معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود و دکتر امامیان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اهداء شد.

IMG_0000

 

12345