اخبار و رویدادها: دانشگاه در آستانه برگزاری همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک

دانشگاه در آستانه برگزاری همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸- ۱۲:۵۴:۳۸

دانشگاه در آستانه برگزاری همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک

اولین دوره "همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک" در تاریخ 20 آذرماه 1398 به میزبانی این دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در راستای تحقق اهداف علمی و گسترش ارتباط و تبادل‌نظر دانش و فناوری بین پژوهشگران دانشگاه و صنعت، اولین دوره "همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک" در تاریخ 20 آذرماه 1398 به میزبانی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

ژئوفیزیک از شاخه های علوم طبیعی و مرتبط با تمام فرآیندها و خصوصیات فیزیکی زمین است که از روش های گوناگونی برای تحلیل آنها بهره می گیرد و شامل کاربردهای فراوانی در اکتشاف نفت، منابع معدنی، سفره های آب زیرزمینی، مطالعه و بررسی زمین لرزه ها و تعیین خصوصیات لایه های زیرسطحی می باشد. برای دستیابی به نتایج بهتر در این زمینه ها توسعه روش های پردازش سیگنال و تصویر همواره بسیار مورد نظر بوده است.  

اولین همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک به عنوان یک رویداد علمی، صنعتی و تجاری تأکید بر اهمیت موضوعات بین رشته ای و تخصص های مکمل دارد که امروزه ضرورت آن در دنیا اثبات شده است. از این رو فرصت مغتنمی است که پژوهشگران مختلف از جمله اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور، محققین پژوهشگاه ها و نیز صنعتگران آخرین دستاوردهای علمی خود را به اشتراک گذارند. همچنین، در این همایش تمهیداتی اندیشیده شده است که فضایی مناسب برای معرفی دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری شرکت های حوزه تجهیزات، پردازش و تفسیر داده های ژئوفیزیکی ایجاد شود. 

به همین منظور با هدف تحکیم ارتباط بین دانشگاه و صنعت، متخصصانی از بخش های صنعتی مختلف شامل شرکت های دولتی و خصوصی مشغول در حوزه اکتشاف نفت، معادن، زلزله شناسی و دیگر سازمان های مرتبط نیز در همایش حضور خواهند داشت. 

 r_1_190521211107

12345