اخبار و رویدادها: جایگاه هفتم دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز

جایگاه هفتم دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز
یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸- ۱۴:۴۵:۳۱

جایگاه هفتم دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز

دانشگاه صنعتی شاهرود در بین 21 دانشگاه ایرانی رتبه هفت و در بین 780 دانشگاه در سطح دنیا رتبه 400 را كسب نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، طبق اعلام نتایج دوره 2019 رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز در روز پنجشنبه 14 آذر ماه 98، این دانشگاه توانست در بین 21 دانشگاه ایرانی رتبه هفت و در بین 780 دانشگاه در سطح دنیا كه حائز رتبه بندی دانشگاه های سبز شدند، رتبه 400 را كسب نماید.

امسال نسبت به سال گذشته 75 دانشگاه به تعداد دانشگاه های شركت كننده در سطح دنیا افزوده شدند و دانشگاه های شركت كننده ایرانی نیز از تعداد 16 به 21 دانشگاه افزایش یافتند.

دانشگاه اندونزی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس معیارها و شاخص‌های مرتبط با مسائل زیست محیطی در دانشگاه‌ها نموده است. امسال نیز به همت دفتر همكاری های علمی و بین المللی دانشگاه طی دو ماه جمع بندی اطلاعات، دانشگاه صنعتی شاهرود برای دومین بار توانست جهت قرارگیری در این رتبه بندی اقدام نماید.

لازم به ذكر است 80 معیار در 6 دسته زیرساخت های دانشگاه از جمله میزان مصرف انرژی، ضایعات، مصرف آب، حمل و نقل، آموزش در حوزه محیط زیست و پایداری پارامترهای ارزیابی این دوره از رتبه بندی بین المللی دانشگاه های سبز می باشد.

جایگاه دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان

green-2020-2

12345