اخبار و رویدادها: دفاع از رساله اولین دانشجو دكتری الكترونیك دیجیتال دانشگاه

دفاع از رساله اولین دانشجو دكتری الكترونیك دیجیتال دانشگاه
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸- ۰۹:۴۵:۲۶

دفاع از رساله اولین دانشجو دكتری الكترونیك دیجیتال دانشگاه

دفاع از رساله اولین دانشجو دكتری الكترونیك دیجیتال در دانشگاه صنعتی شاهرود.

رسول عسگریان دهكردی، دانشجوی دكتری الكترونیك دیجیتال دانشكده مهندسی برق و رباتیک دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود با کسب درجه عالی دفاع نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، رسول عسگریان دهكردی دانشجوی دكتری الكترونیك دیجیتال دانشكده مهندسی برق این دانشگاه در روز چهارشنبه 6 آذر ماه سال جاری از رساله خود با عنوان "تخمین ابعاد و سرعت خودروهای عبوری با استفاده از ویدئوی دریافتی از دوربین كنار جاده ای" تحت راهنمایی دكتر حسین خسروی و مشاوره دكتر علیرضا احمدی فرد اعضای هیات علمی این دانشکده دفاع نمود.

این رساله بر اساس نظر داوران، دكتر علی آقا گلزاده استاد دانشگاه صنعتی نوشیروانی، دكتر حمید حسن پور استاد دانشكده مهندسی كامپیوتر و دكتر علی سلیمانی دانشیار دانشكده مهندسی برق دانشگاه، درجه عالی را كسب نمود.

كاربرد این رساله در سامانه های نظارتی پلیس راه و شهرداریها می باشد و به كمك این روش پیشنهادی امكان تشخیص همزمان سرعت و ابعاد خودروها توسط یك دوربین و بدون نیاز به لیزر فراهم می شود. علاوه بر این در این رساله روش هایی به منظور شناسایی نوع خودرو نیز ارائه شد كه كمك می كند نظارت كاملتری در اختیار پلیس و شهرداری ها قرار گیرد.

لازم به ذکر است سه مقاله علمی پژوهشی و سه مقاله كنفرانسی از دستاوردهای رساله فوق می باشد.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۰۱_۱۱-۰۴-۴۸

12345