اخبار و رویدادها: افتتاح سه پروژه همزمان در دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور معاون وزیر علوم

افتتاح سه پروژه همزمان در دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور معاون وزیر علوم
پنج شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸- ۲۳:۴۸:۰۸

افتتاح سه پروژه همزمان در دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور معاون وزیر علوم

با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویان کشور به همراه مهندس پرهیزگار معاون پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان، نشستی به منظور افتتاح سه پروژه دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، پیش از ظهر روز چهارشنبه 22 آبان ماه جاری با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویان کشور به همراه مهندس پرهیزگار معاون پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان، نشستی به منظور افتتاح پروژه های خوابگاه دخترانه شقایق، سرای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (پسران) و شتاب دهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار این دانشگاه در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیریک برگزار شد.

IMG_0193

افزایش ظرفیت خوابگاه‌های کشور برای ۷۵ هزار دانشجوی مجرد

دکتر مجتبی صدیقی در این نشست بابیان اینکه در مجموعه وزارت‌خانه طی سال‌های اخیر، تلاش شده تا ظرفیت خوابگاه‌ها بالابرده شود، ابراز کرد: ساخت خوابگاه با کمک دانشگاه و حضور بانک‌ها منتج به حرکتی شده که می‌توانیم طی یک و نیم سال آینده شاهد افزایش ظرفیت خوابگاه‌های کشور برای ۷۵ هزار دانشجوی مجرد باشیم.

وی افزود: نگاه سازمان دانشجویی این است که اگر به مقوله رفاه و اسکان دانشجو توجه نشود، قطعاً از ارائه خدمات به او بازخواهیم ماند و درنتیجه دانشجو هم به اهداف خود نمی‌رسد، لذا باید شرایط اسکان، پویایی، ورزش و نشاط و همچنین بخش‌های مختلف فرهنگی را برای دانشجویان ایجاد کرد.

معاون وزیر علوم، گفت: اگرچه محدودیت‌هایی ممکن است سبب تأخیر در اجرای پروژه‌های دانشجویی شود اما قطعاً کار تکمیل و افزایش ظرفیت دانشجویان در خوابگاه‌های کشور با همراهی خوب خیران در دست اجرا است.

دکتر صدیقی با اشاره به بحث تغذیه و تجهیز رستوران‌های دانشگاه‌های کشور در برنامه رتبه‌بندی آشپزخانه‌ها، تأکید کرد: ۵۰ درصد آشپزخانه‌های دانشگاهی کشور استانداردسازی شده و تا سال ۹۹ این مهم در تمام دانشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد از سوی دیگر به دنبال ایجاد رستوران‌های مکمل با امکان انتخاب غذا از منو در سطح دانشگاه‌های کشور هستیم.

فراهم کردن زمینه برای غنی‌سازی اوقات فراغت

وی در ادامه به موضوع فراهم کردن زمینه برای غنی‌سازی اوقات فراغت برای دانشجویان اشاره و تأکید کرد: بهترین وسیله برای پر کردن اوقاف فراغت، تربیت‌بدنی و رفاه دانشجویان است که در این حوزه شاهد افزایش خوب سرانه فیزیکی اماکن ورزشی در سطح دانشگاه‌ها هستیم که نوید روزهای خوب در پویایی دانشجویان را می‌دهد.

نگاه مثبت دانشگاه‌ها به موضوع کارآفرینی

رئیس سازمان دانشجویی همچنین به ایجاد زیرساخت شاهکار (شتاب‌دهنده مرکز کسب‌وکار اشتراکی دانشگاه صنعتی شاهرود) نیز اشاره کرد و گفت: این طرح گامی مهم به‌سوی دانشگاه کارآفرین است که این امر امروز مدنظر وزارت علوم قرار دارد.

صدیقی از نگاه مثبت دانشگاه‌ها به موضوع کارآفرینی سخن گفت و تأکید کرد: ویژگی بارز یک دانشگاه امروز شتاب دادن به عرصه اشتغال‌زایی و همچنین تعامل با بدنه صنعت و تولید کشور است.

IMG_0149

دکتر محمد مهدی رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم ابراز داشت: خوابگاه دخترانه شقایق با ۵۰ اتاق و ۲۰۰ تخت با زیربنای چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع افتتاح خواهد شد.

فاتح در ادامه تصریح کرد: این مجموعه با روشن شدن چراغ کمک خیرخواهانه بیش از 200 عضو هیات علمی دانشگاه به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان، بهره‌گیری از مساعدت مالی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از ردیف های متمرکز خیرین وزارت علوم، دو میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان و اختصاص هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از درآمدهای اختصاصی دانشگاه در مجموع با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه ۶۵ درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند و لذا تأمین خوابگاه در اولویت است، تصریح کرد: امروز با پرداختن به این اولویت و همچنین آماده‌سازی مجتمع ۱۶ واحدی توانستیم ۵۳۰ تخت خوابگاهی در سال جاری به مجموعه دانشگاه اضافه کنیم.

دکتر فاتح ضمن بیان اینکه سرای دانشجو نیز با زیربنای یک هزار و ۸۷۵ مترمربع و ۳۰ اتاق آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: برای این مجموعه که از سال ۸۸ کلنگ آن بر زمین خورد بالغ‌بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه صرف شد که صرفاً این اعتبارت در شرایطی که هیچ ردیف اعتباری دولتی نداشت تنها پیگیری مسئولان دانشگاه را می‌طلبد.

وی ضمن بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود پرچم کارآفرینی را برداشته است، افزود: تأسیس فضای کار اشتراکی استارت تاپی با همکاری شتاب‌دهنده‌ها برای شرکت‌ها و تقویت استارت تاپ‌های دانشجویی گام مؤثری است که به ایجاد اشتغال و حمایت از تجاری‌سازی کمک می‌کند لذا این مجموعه نیز همزمان با دو پروژه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

IMG_0172

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای امینی امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های دانشگاه به منظور ایجاد بستر مناسب جهت تحصیل دانشجویان، ابراز امیدواری کرد که با وجود امکانات موجود دانشگاه صنعتی شاهرود آینده خوبی پیش رو خواهد داشت.

پس از این مراسم ضمن بازدید دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویان کشور، مسئولین شهری و همراهی رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه، پروژه های خوابگاه دخترانه شقایق، سرای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (پسران) و شتاب دهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار افتتاح شد.

IMG_0334

12345