اخبار و رویدادها: نشست خبری رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اصحاب رسانه

نشست خبری رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اصحاب رسانه
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸- ۱۵:۱۸:۴۹

نشست خبری رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اصحاب رسانه

نشست خبری رئیس دانشگاه با اصحاب رسانه با محوریت های افتتاح خوابگاه دخترانه شقایق، سرای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، افتتاح شتاب دهنده و مرکز کسب و كار اشتراكی شاهکار، آغاز بسته دوم فاز نخست پروژه کلان ژئومکانیک نفت و همچنین برگزاری اولین همایش ملی پدافند شیمیایی برگزار شد.

 

به گزارش روابط  عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، نشست خبری رئیس دانشگاه با اصحاب رسانه روز سه شنبه 21 آبان ماه جاری با محوریت های افتتاح خوابگاه دخترانه شقایق، سرای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (پسران)، افتتاح شتاب دهنده و مرکز کسب و كار اشتراكی شاهکار، آغاز بسته دوم فاز نخست پروژه کلان ژئومکانیک نفت و همچنین برگزاری اولین همایش ملی پدافند شیمیایی در تالار کوثر این دانشگاه برگزار شد.

 

IMG_0061

IMG_0000

اشتراک‌گذاری آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی

دکتر محمدمهدی فاتح رئیس این دانشگاه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص)، امام صادق(ع) و هفته وحدت، از برگزاری اولین همایش ملی پدافند شیمیایی در روز چهارشنبه 22 آبان سال جاری در این دانشگاه خبر داد و ابراز داشت: هدف از برگزاری این همایش ملی، اشتراک‌گذاری آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی و بهره‌گیری از تجربه متخصصان امر است تا این امر بتواند به مردم در مواقع بحران کمک کند.

وی ضمن بیان اینکه مجموعه اقدامات صورت گرفته در این همایش می‌بایست به ایجاد گفتمان پدافند شیمیایی میان اساتید و دانشجویان منتهی شود، افزود: امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه و قرارگاه پدافند غیرعامل کشور و همچنین ایجاد رشته پدافند غیرعامل در این دانشگاه رویکردهای مهمی است که در این همایش پیگیری و دنبال می‌شود.

محورهای همایش پدافند غیرعامل شیمیایی

فاتح همچنین تصریح کرد: مصون‌سازی زیرساخت‌ها، امداد و درمان مصدومان، طرح پاسخ اضطراری، مدیریت و فرماندهی در حوادث شیمیایی، رفع آلودگی، رصد تهدیدات، حمل‌ونقل مواد شیمیایی پرخطر، مدیریت پسماند مواد خطرناک، مهندسی اطفا حریق، تروریسم شیمیایی و رفع آلودگی و جلوگیری از انتشار مواد شیمیایی پر خطر ازجمله محورهای همایش پدافند غیرعامل شیمیایی در دانشگاه صنعتی شاهرود را تشکیل می‌دهد.

پنج کارگاه آموزشی در حاشیه این همایش ملی

وی ضمن بیان اینکه پنج کارگاه آموزشی در حاشیه این همایش ملی برگزار می‌شود، افزود: مبانی و اصول پدافند شیمیایی، الزامات پدافند شیمیایی در مقابله با نشت آن در حوادث، مدیریت مخازن مواد شیمایی و اطفا آن‌ها، مجموعه اقدامات اورژانسی برای امداد و نجات، آشکارسازی و تشخیص عوامل و مواد شیمیایی از عناوین کارگاه‌های این همایش ملی خواهد بود.

افتتاح خوابگاه دخترانه شقایق و سرای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (پسران)

 

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه روز چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی از سه پروژه این دانشگاه رونمایی می‌شود، ابراز داشت: خوابگاه دخترانه شقایق با ۵۰ اتاق و ۲۰۰ تخت با زیربنای چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه این دانشگاه طی سال‌های اخیر با افت دانشجو مواجه نبوده است، ابراز داشت: مفتخریم که با آماده‌سازی ظرفیت‌های لازم برای اسکان دانشجویان در دفترچه کنکور سراسری اعلام کرده ایم که خوابگاه به همه متقاضیان تعلق خواهد گرفت که باید در این مهم قدردان اعضای هیئت‌علمی بود که از بخشی درامد خود برای ساخت این مجموعه گذشتند.

دکتر فاتح در ادامه تصریح کرد: این مجموعه با روشن شدن چراغ کمک خیرخواهانه بیش از 200 عضو هیات علمی دانشگاه به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان، بهره‌گیری از مساعدت مالی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از ردیف های متمرکز خیرین وزارت علوم، دو میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان و اختصاص هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از درآمدهای اختصاصی دانشگاه در مجموع با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

ایشان ضمن بیان اینکه سرای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (پسران) نیز با زیربنای یک هزار و ۸۷۵ مترمربع و ۳۰ اتاق آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: برای این مجموعه که از سال ۸۸ کلنگ آن بر زمین خورد بالغ‌بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه صرف شد که صرفاً این اعتبارات در شرایطی که هیچ ردیف اعتباری دولتی نداشت تنها پیگیری مسئولان دانشگاه را می‌طلبید.

افتتاح شتاب دهنده و مرکز کسب و كار اشتراكی شاهکار

وی ضمن بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود پرچم کارآفرینی را برداشته است، افزود: تأسیس افتتاح شتاب دهنده و مرکز کسب و كار اشتراكی شاهکار با همکاری شتاب‌دهنده‌ها برای شرکت‌ها و تقویت استارت تاپ‌ها و شتاب دهنده های دانشجویی گام مؤثری است که به ایجاد اشتغال و حمایت از تجاری‌سازی کمک می‌کند لذا این مجموعه نیز چهارشنبه راه‌اندازی می‌شود.

دانشگاه با دو هدف توسعه خدمات دانش‌بنیان و زیرساخت‌های کارآفرینی

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه این دانشگاه با دو هدف توسعه خدمات دانش‌بنیان و زیرساخت‌های کارآفرینی به‌سوی مهارت‌آموزی گام برداشته است، ابراز داشت: نتیجه حرکت به‌سوی دانشگاه کارآفرین، تقویت ارتباط صنعت و جامعه، توسعه دانش، پژوهش و فناوری تقاضامحور، تولید مشاغل جدید، افزایش درامدهای دانشگاه، اجرای برنامه‌های اشتغال فراگیر و ارتقای رتبه دانشگاه است.

انعقاد قراردادی با هدف تدوین نقشه راه توسعه فناوری

فاتح ضمن بیان اینکه با حضور وزرای نفت و علوم در تهران قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف با شرکت ملی نفت ایران بسته‌شده است، تصریح کرد: کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربونی و فناوری‌های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه‌های اکتشافی عنوان این قرارداد است که هدف آن تدوین نقشه راه توسعه فناوری در این حوزه محسوب می‌شود.

آغاز بسته دوم از فاز نخست پروژه کلان ژئو مکانیک نفت

وی ضمن بیان اینکه بسته دوم از فاز نخست با عنوان توسعه فناوری و تجاری‌سازی آغازشده است، افزود: ایجاد قابلیت فناورانه در حوزه ژئومکانیک صنعت نفت، تهیه نقشه راه فناوری، شناسایی و ارزیابی سازمان‌ها، مدیریت فناوری حوزه‌های مطالعاتی، بررسی و تحلیل افق آینده فناوری درزمینه ژئومکانیک مخازن کربناته از اهداف آن به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه همه این دستاوردها در شرایطی اتفاق افتاد که کشور با تحریم‌های ظالمانه و تورم ۵۰ درصدی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، افزود: این امر در شرایطی بود که رشد اعتبارات دانشگاه تنها هشت درصد بود و این هنر مدیریتی بود که بهینه‌سازی و صرفه‌جویی از این رهگذر توانست به چنین چشم‌انداز خوبی دست پیدا کند.

 


کلمات کلیدی: #افتتاح خوابگاه دخترانه شقایق #افتتاح سرای دانشجویان تحصیلات تکمیلی #افتتاح شتاب دهنده و مرکز کسب و كار اشتراكی شاهکار #بسته دوم فاز نخست پروژه کلان ژئومکانیک نفت #اولین همایش ملی پدافند شیمیایی
12345