اخبار و رویدادها: برگزاری آیین ورودی نو دانشجویان سال 98 دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری آیین ورودی نو دانشجویان سال 98 دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸- ۰۸:۳۱:۰۴

برگزاری آیین ورودی نو دانشجویان سال 98 دانشگاه صنعتی شاهرود

به همت روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود سال 98 با حضور هیات رییسه، مدیران ستادی و روسای دانشكده های این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، پیش از ظهر روز دوشنبه 15 مهر ماه جاری آیین معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه با حضور هیات رییسه، مدیران ستادی و روؤسای دانشكده ها در محل تالار شقایق ها با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد.

IMG_0109

photo_۲۰۱۹-۱۰-۰۹_۰۸-۳۵-۱۷

این مراسم که با  فاتحه خوانی و نثار گل همراه با اجرای سرود ملی توسط مارش نظامی در مزار شهدای گمنام دانشگاه واقع در پردیس مهندسی و فناوری های نوین آغاز شده بود با عبور دانشجویان از زیر طاق قرآن،در تالار شقایق های دانشگاه واقع در پردیس مرکزی دانشگاه ادامه یافت.  

در ابتدای این آیین پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی و سرود دانشگاه، مراسم حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه توسط دانشجویان سال های گذشته و تحویل به دانشجویان جدیدالورود انجام شد. سپس دکتر محمدمهدی فاتح رییس دانشگاه ضمن تبریك و خیرمقدم به نودانشجویان ، به بیان توضیحاتی به منظور شناخت بیشتر دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه از توانمندی های ارزشمندی برخوردار است و وظیفه ما به عنوان مسئولین در دانشگاه خدمت به شما دانشجویان است.

IMG_0097

IMG_0045-2

دکتر فاتح با اشاره به امكانات موجود در دانشگاه به توسعه زیرساخت ها تاكید نمود و افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود در سال های اخیر در خصوص تجهیز هر چه بهتر آزمایشگاه ها تلاش كرده است و مفتخریم كه در حال حاضر با عضو شبكه آزمایشگاه های علمی ایران و آزمایشگاه های فناوری راهبردی كشور توانسته ایم علاوه بر ارایه خدمات آموزشی به دانشجویان در مسیر حل مشکلات جامعه از این مجموعه بهره مند شویم.  

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره آماری به تعداد رشته ها، کارگاه ها، آزمایشگاه های تخصصی موجود در چهار پردیس دانشگاه گفت: یك ظرفیت ارزشمند به نام دانشگاه وجود دارد كه اگر چرخ كارآفرینی به گردش درآید و در این زمینه سرمایه گذاری كنیم می توانیم تحول بزرگی در اشتغال ایجاد نماییم. وی همچنین افزود: با تلاش شما دانشگاه پله های بالاتری را به خود اختصاص خواهد داد.

وی با بیان اینكه با ظرفیت های مطلوبی كه در دانشگاه وجود دارد كافی است از مرحله پژوهش محور وارد فضای كار آفرینی شویم، گفت: با كارآفرین شدن دانشگاه، ارتباط بین صنعت و جامعه تقویت و باعث افزایش درآمد دانشگاه می شود و همچنین با تولید شغل جدید می توانیم اشتغال فراگیر را در دانشگاه شاهد باشیم و در كنار فناوری به تولید تکنولوژی بپردازیم.

دکتر فاتح به ایجاد روحیه خود باوری، بهره مندی از سرمایه های موجود در دانشگاه و تقویت فضای کارآفرینی تاکید نمود و افزود: امید داریم شاهد روزی باشیم که فارغ التحصیل دانشگاه بیکار نباشد.

قرارگیری دانشگاه صنعتی شاهرود در جمع برترین دانشگاه‌های جهان

ایشان در خصوص درج مقالات دانشگاه در پايگاه هاي معتبر بين المللي، كسب عنوان دانشمند يك درصد برتر دنيا توسط دو عضو هيات علمي اين دانشگاه و حضور اساتید برجسته در زمینه علمی و پژوهشی به قرارگیری دانشگاه صنعتی شاهرود در جمع برترین دانشگاه‌های جهان پرداخت و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و محدودیت های موجود امید داریم تا با همکاری شما دانشجویان و صرفه جویی در منابع موجود امکانات بهتری را برای دانشگاه محقق نماییم.

IMG_0222-(2)

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فندرسكی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریك به نودانشجویان با بیان نکاتی به اهمیت هدفمندی و برنامه ریزی در طول دوران تحصیل تاکید نمود و ابراز داشت: بهره برداری از فرصت های موجود برای کسب موفقیت در فرصت کوتاه دانشجویی باید از مهمترین دغدغه های دانشجویان باشد. ایشان در ادامه به مهارت آموزی در این دوران اشاره کرد و جهت رفع دغدغه های پس از تحصیل خواستار تلاش بیشتر در دوران دانشجویی شد.

در روند برگزاری این آیین در قالب پخش کلیپ های متعدد دانشجویان با بخش های مختلف و مسئولین دانشگاه آشنا شدند و به قرائت میثاق نامه توسط یکی از دانشجویان نمونه دانشگاه گوش فرا دادند.

اجرای گروه همسرایی میعاد دانشگاه، اجرای گروه هنری، مذهبی عرفان متناسب با ایام ماه صفر و تقدیر از دانشجویان ممتاز سال های گذشته و رتبه های برتر کنکور 98 از دیگر برنامه های این مراسم بود.

IMG_0141

IMG_0209

IMG_0275

IMG_0299

12345