اخبار و رویدادها: دفاع از رساله دانشجوی دكتری گراف دانشگاه

دفاع از رساله دانشجوی دكتری گراف دانشگاه
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸- ۱۲:۱۰:۱۰

دفاع از رساله دانشجوی دكتری گراف دانشگاه

مریم باغی‌پور دانشجوی دكتری گراف دانشگاه صنعتی شاهرود با كسب درجه عالی از رساله خود دفاع نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مریم باغی‌پور دانشجوی دكتری گراف این دانشگاه در روز  سه‌شنبه  مورخ 26 شهریور ماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان " بررسی طیف لاپلاسین بدون علامت فاصله در گراف ها " به راهنمایی دکتر صادق رحیمی شعرباف و دکتر ابراهیم هاشمی و به مشاوره‌ی  دکتر عبدا... آل هوز عضو هیات علمی گروه ریاضی کاربردی دفاع نمود.

photo_۲۰۱۹-۱۰-۰۱_۱۱-۴۹-۴۸

این رساله بر اساس نظر داوران دکتر علیرضا اشرفی استاد و عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان،  دکتر سعید شعبانی استادیار و عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه دامغان و دکتر میثم علیشاهی دانشیار و عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود به كسب درجه عالی نائل گردید.

موضوع این رساله در زمینه نظریه طیفی گراف‌ها می‌باشد. در حالت کلی ماتریس‌های مختلفی می‌توان به یک گراف داده شده نظیر کرد که از مهم‌ترین این ماتریس‌ها می‌توان به ماتریس لاپلاسین، ماتریس فاصله و ماتریس لاپلاسین بدون علامت فاصله اشاره کرد. بخش مهمی از نظریه جبری گراف به مطالعه مقادیر ویژه و طیف ماتریس‌های متناظر به گراف‌ها اختصاص دارد. در این رساله، ضمن به دست آوردن برخی نتایج و کران ها برای مقادیر ویژه ماتریس لاپلاسین بدون علامت فاصله، به برخی از سوالات باز دراین زمینه نیز پاسخ داده شده است.

لازم به ذكر است 3 مقالهISI   چاپ شده، 4 مقاله علمی و پژوهشی چاپ شده، 5 مقاله کنفرانسی و 3 مقاله ISI ارسال شده در دست داوری از جمله دستاورد های پژوهش فوق می باشد.

12345