اخبار و رویدادها: دفاع دانشجوی دكترای دانشكده مهندسی مکانیک دانشگاه

دفاع دانشجوی دكترای دانشكده مهندسی مکانیک دانشگاه
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸- ۱۳:۵۰:۲۶

دفاع دانشجوی دكترای دانشكده مهندسی مکانیک دانشگاه

حامد قارونی دانشجوی مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود با كسب درجه عالی دفاع نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، حامد قارونی دانشجوی رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی دانشگاه، در روز پنج­شنبه 4 مهر ماه جاری با حضور نماینده تحصیلات تکمیلی دکتر حبیب احمدی استادیار دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه از رساله خود تحت عنوان «تحلیل الاستیک ­غیرخطی استوانه­های ضخیم تحت فشار  با جدار متغیر از مواد هایپرالاستیک به ­کمک تئوری تغییر شکل برشی» با راهنمایی دکتر مهدی قنّاد، دانشیار گروه مکانیک دانشگاه صنعتی شاهرود دفاع نمود.

20190926_132100-1

این رساله براساس نظر داوران داخلی دکتر حمیدرضا ایپک­چی دانشیار گروه مکانیک و دکتر محمد جعفری دانشیار گروه مکانیک از دانشگاه صنعتی شاهرود و همچنین دکتر مسعود طهانی استاد گروه مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان داور خارجی به كسب درجه عالی نائل شد.

در بخشی از چکیده این رساله آمده است:

هدف از انجام این پژوهش، ارائه­ روشی تحلیلی برای بررسی رفتار الاستیک ­غیرخطی پوسته­­ های استوانه­ای و مخروطی جدار ضخیم با ضخامت متغیر غیرخطی تحت فشار متغیر، ساخته ­شده از مواد هایپرالاستیک ناهمگن و همسانگرد بر اساس مدل ساختاری مونی-ریولین و نئوهوکین در حالت تقریباً تراکم ­ناپذیر است. از این مدل­های ساختاری برای شبیه ­سازی رفتار مواد شبه ­لاستیک­، پلیمر­ها و همچنین زیست­ مواد نرم همچون دیواره عروق و سرخرگ­ها استفاده می­شود. معادلات حاکم بر این پوسته ­ها با فرض برقراری روابط سینماتیک و ساختاری غیرخطی با استفاده از نظریه­ تغییر شکل برشی استخراج و معادلات غیرخطی حاصل، به کمک بسط مجانبی تطبیق ­یافته (نظریه­ اغتشاشات) حل شده است. به منظور اعتبارسنجی روش ارائه شده، نتایج حل تحلیلی با نتایج حاصل از مدل­سازی عددی مقایسه شده است. نتایج و شیوه­ ی حل ارائه­ شده در این رساله می­تواند در طراحی، ساخت و بهینه­ سازی پوسته ­های شبه ­لاستیک و الاستومتری ناهمگن و همچنین عروقی مصنوعی در پیوند­های شریانی به ­کار گرفته شود. 

لازم به ذكر است پنج مقاله معتبر شامل یک مقاله علمی و پژوهشی خارجی، دو مقاله علمی- پژوهشی داخلی و دو مقاله کنفرانسی از جمله دستاورد­های پژوهشی این رساله است. همچنین قارونی در دوره دکترا با چاپ 7 عنوان مقاله معتبر داخلی و خارجی در زمینه­ های مختلف و همچنین یک عنوان کتاب، سه دوره متوالی به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده مکانیک برگزیده شده است.

12345