اخبار و رویدادها: دفاع از رساله دانشجوی دکتری مهندسی استخراج معدن دانشگاه

دفاع از رساله دانشجوی دکتری مهندسی استخراج معدن دانشگاه
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸- ۱۴:۴۳:۱۳

دفاع از رساله دانشجوی دکتری مهندسی استخراج معدن دانشگاه

حمیدرضا نظارت دانشجوی دکتری مهندسی استخراج معدن دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود با کسب درجه عالی دفاع نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، حمیدرضا نظارت دانشجوی دکتری مهندسی استخراج معدن دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه 25 شهریور 98 از رساله خود تحت عنوان «مدلسازی و تحلیل توزیع جریان هوا و آلاینده ها در هنگام حفر تونل های بلند با ماشین حفاری تمام مقطع (TBM) » با کسب درجه عالی دفاع نمود.

photo_۲۰۱۹-۰۹-۱۶_۱۴-۵۷-۰۶ (2)

photo_۲۰۱۹-۰۹-۱۶_۱۴-۵۸-۲۶

دکتر سید محمد اسماعیل جلالی هیات علمی دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک به عنوان استاد راهنما و دکتر محسن نظری هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک به عنوان استاد مشاور هدایت این رساله را بر عهده داشته اند.

 دکتر فرهنگ سرشکی از دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک  و دکتر علی عباس نژاد از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شاهرود و همچنین دکتر مهدی نجفی از دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه یزد داوران رساله فوق بودند.

چکیده رساله:

حمیدرضا نظارت دانش آموخته دکتری مهندسی استخراج معدن به بیان بخشی از رساله خود پرداخت و گفت: تهویه یکی از قسمت های اصلی و پرهزینه تونلسازی است. جریان هوای کافی در فضاهای زیرزمینی برای ایجاد یک محیط امن برای کارکنان و تجهیزات درون تونل ضروری است به همین منظور عدم پیش بینی و بررسی سامانه تهویه در ماشین حفاری تمام مقطع می تواند موجب بروز برخی بیماری های تنفسی، قلبی و مشکلات بسیاری از جمله افزایش نارضایتی های شغلی، کاهش راندمان کارکنان عملیاتی و یا تلفات جانی و تعطیلی پروژه شود.

 در این رساله سامانه های تهویه ماشین حفاری تمام مقطع با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی مطالعه شده است. بررسی الگوهای توزیع جریان هوا و پراکنش آلاینده های خروجی از اگزوز لوکوموتیو دیزل نشان داد در سامانه تهویه مختلط منطقه مرده و آلوده بیشتری نسبت به سایر سامانه های تهویه وجود دارد. بنابراین راهبردهایی به منظور کاهش مناطق مرده و آلوده در این پژوهش بررسی شده است. دستاوردهای این پژوهش منجر به معرفی یک سامانه تهویه جدید در ماشین های حفاری تمام مقطع با حداقل منطقه مرده و منطقه آلوده شده است.

لازم به ذکر است 4 مقاله ژورنالی و کنفرانسی بین المللی از جمله دستاوردهای رساله فوق می باشد.

12345