اخبار و رویدادها: تجديد ميثاق با شهدا و گراميداشت هفته دفاع مقدس در آستانه سال تحصیلی جدید

تجديد ميثاق با شهدا و گراميداشت هفته دفاع مقدس در آستانه سال تحصیلی جدید
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸- ۰۸:۴۵:۱۲

تجديد ميثاق با شهدا و گراميداشت هفته دفاع مقدس در آستانه سال تحصیلی جدید

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن بهار علم و دانش، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه صنعتی شاهرود با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر مزار شهیدان گمنام این دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تجلیل از حماسه ماندگار ملت سرافراز ایران، فرا رسیدن بهار علم و دانش و با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء شناخت دانشگاهیان نسبت به الگوهای دینی و ارزش های انقلاب اسلامی، پیش از ظهر روز دوشنبه 1 مهر ماه جاری، آغاز سال تحصیلی جدید در این دانشگاه با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر مزار شهیدان گمنام در پردیس مهندسی و فناوری های نوین برگزار گردید.

IMG_0000-

IMG_0033-2

دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و قرائت بخشی از زیارت عاشورا به حرمت ایام محرم و ادای دین به امام حسین (ع)،  شروع فصل جدیدی از علم و دانش را به رهپویان این عرصه تبریك گفت.

در این مراسم كه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار گردید، دكتر فاتح ضمن اشاره به جان فشانی ها و فداكاری های جوانان در زمان انقلاب و همچنین جنگ تحمیلی افزود: تمام امنیت كشور ناشی از این فداكاری ها بوده است و ما باید قدر این تلاش ها را دانسته و همیشه نسبت به انقلاب اسلامی متعهد و وفادار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه ها و دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس، افزود: نقش سازنده و تاثیرگذار دانشگاه ها و دانشجویان را در مدیریت جنگ، كمك به سازماندهی، طراحی، امور تكنولوژی و پشتیبانی جنگ نمی توان نادیده گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج اقای فندرسكی مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود، با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص جایگاه شهدا، خاطر نشان كرد: شهدا از سوی خداوند گلچین می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین فندرسكی با بیان اهمیت شهادت طلبی در جبهه ها و اینکه دفاع در جامعه بشری امری لازم و واجب است، به بیان جایگاه و نقش شهدا در جامعه پرداخت و گفت: امنیت امروز کشور ما با خون شهدا سامان پذیرفته است. ایشان در پایان پس از اشاره به چندین روایت دیگر در این خصوص، افزود: انسان می تواند با انتخاب روش و منش درست در زندگی در جایگاهی بالاتر از شهیدان قرار گیرد.

حاضران در این مراسم پس از قرائت فاتحه ای، با نثار گل یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

IMG_0014

12345