اخبار و رویدادها: دکتر غلامی: حضور نخبگان دانشگاهی‌ نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور

دکتر غلامی: حضور نخبگان دانشگاهی‌ نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور
چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸- ۰۹:۱۷:۱۱



اجلاس یک روزه روسای دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف دنبال کردن مسیرهای تأثیرگذار ارتباط دانشگاه با صنعت، دانشگاه با جامعه، مسائل اجتماعی، صنعت، رونق تولید و افزایش زمینه‌های اشتغال به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

photo_۲۰۱۹-۰۷-۰۹_۰۹-۰۰-۵۷

photo_۲۰۱۹-۰۷-۰۹_۰۹-۰۰-۵۹

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، اجلاس یک روزه روسای دانشگاه‌های سراسر کشور صبح روز دوشنبه 17 تیر ماه جاری با هدف دنبال کردن مسیرهای تأثیرگذار ارتباط دانشگاه با صنعت، دانشگاه با جامعه، مسائل اجتماعی، صنعت، رونق تولید، افزایش زمینه‌های اشتغال با حضور وزیر علوم و تعدادی از وزرا به میزبانی دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

در این مراسم روسای دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دکتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت پیرامون موضوع «دولت و دانشگاه در شرایط تحریم» به بحث و گفتگو پرداختند.

دریافت دیدگاه ها و نظرات وزرا و همفکری با روسای دانشگاه

 گفتنی است؛ یکی از اهداف مهم برگزاری این اجلاس دریافت دیدگاه ها و نظرات وزرا، همچنین همفکری با روسای دانشگاه ها در راستای اجرای برنامه های پیش رو بود تا با همفکری بیشتر این برنامه ها به مسیرهای تاثیرگذارتر هدایت شود.

تبیین وضعیت و چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور در شرایط تحریم و چگونگی بهره برداری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی جامعه دانشگاهی در مواجه با چالش‌های احتمالی دو  هدف مهم دیگر بزرگترین اجلاس روسای دانشگاه های کشور است.

سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه تولید ملی و اشتغال، نقش توسعه فناوری در ایجاد اشتغال و کارآفرینی، جلب مشارکت بخش غیردولتی و توسعه سرمایه گذاری، نقش مؤسسات آموزش عالی و پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست‌های اشتغال و کارآفرینی دولت، نحوه تأمین مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز، صنعت و سایر بخش‌های صنعتی و اجرایی، پشتیبانی از مراکز تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی و ارتقا کیفیت کالای ایرانی، نقش دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست‌های تولید ملی و اشتغال محورهای مورد بحث در این نشست بود.‏

photo_۲۰۱۹-۰۷-۰۹_۰۹-۰۱-۰۰

دکتر غلامی: حضور نخبگان دانشگاهی‌ نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور

در آیین افتتاح این نشست دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تقدیر از روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور برای تلاش در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و خدمت به جوانان این مرز و بوم گفت: بی شک تلاش مجاهدانه شما مأجور حضرت باری تعالی است. ما همه خود را وابسته و دلبسته ایران عزیز می دانیم و برای اعتلای آن از هر نوع مجاهدت فروگذار نخواهیم کرد. اذهان مردمان این سرزمین به یاد دارند که نخبگان دانشگاهی‌اش همگام با آنان در حل مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه حضور و مشارکت داشته‌اند و نقطه عطف این حضور در تاریخ معاصر این کشور، خود را در انقلاب اسلامی ایران نمایان ساخت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود با آرزوی توفیق برای روسای دانشگاه ها، مراکزآموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در عمل به تعهد ملی و میهنی خود گفت: قطعاً آنچه که هست دانش بومی و حاصل فکر و اندیشه محققان و دانشمندان داخل است. در شرایط فعلی دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند بیش از گذشته حضور خود را توسعه دهند، رجای واثق دارم که دستیابی به اقتدار ملی، توانمندی و قدرت بیشتر در گرو بهره مندی و مسلح شدن به دانش و فناوری های نوین است و این مهّم نیازمند همفکری، عزم جدی و بسیج همه امکانات است که امیدوارم به همت شما عزیزان فراهم آید.

 


کلمات کلیدی: ##اجلاس#وزرا#معاون اول#رونق تولید#دانشگاه# الزهرا
12345