اخبار و رویدادها: حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در سومین دوره لیگ ستارگان بورس

حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در سومین دوره لیگ ستارگان بورس
سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸- ۱۰:۲۷:۴۴

حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در  سومین دوره لیگ ستارگان بورس

زنگ سومین لیگ بین المللی ستارگان بورس با حضور اعضای هیات مدیره سازمان بورس و مدیران ارشد بازار سرمایه به صدا درآمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، زنگ سومین لیگ بین المللی ستارگان بورس با حضور اعضای هیات مدیره سازمان بورس و مدیران ارشد بازار سرمایه صبح روز شنبه 15 تیر ماه جاری به میزبانی دانشگاه الزهرا و در محل سازمان بورس اوراق بهادار به صدا درآمد.

photo_۲۰۱۹-۰۷-۰۷_۱۲-۱۴-۲۸

در این رویداد که به مدت هفت هفته ادامه دارد، ۶۵ تیم شرکت کرده‌اند که ۶۰ تیم داخلی و پنج تیم خارجی هستند.

مهدی عابدی و آقای خرم فر دانشجویان رشته اقتصاد و آقای عباسی دانشجوی شیمی دانشگاه به سرپرستی دکتر آرمانمهر هیات علمی اقتصاد دانشگاه صنعتی شاهرود در این لیگ حضور یافتند.

علی رحمانی معاون مالی و اداری دانشگاه الزهرا و مدیرعامل سابق بورس اوراق بهادار تهران در مراسم آغاز لیگ ستارگان بورس با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته سیر تحولات بازار سرمایه تصاعدی بوده است، بیان کرد: بازار سرمایه همواره کانون توجه دانشجویان حسابداری، مالی و اقتصاد قرار داشت اما اکنون مورد توجه دانشجویان سایر رشته‌ها نیز قرار دارد.

وی توسعه شبکه ارتباطاتی، کارآفرینی، تحلیل مالی، تصمیم گیری، شناخت ساختارها، افزایش مهارت‌های گروهی و یادگیری اخلاق حرفه‌ای را کار ویژه‌ ی لیگ ستارگان بورس دانست و گفت:: لیگ ستارگان نمونه مطلوب ارتباط دانشگاه و صنعت است و مسیر تعاملی خوبی را طی کرده است.

حسن امیری  معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این مراسم گفت: برگزاری چنین رویدادهایی با ابعاد بین‌المللی می‌تواند نتایج مهمی به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از ایرادات و اشکالاتی که هم اکنون در حوزه مباحث آموزشی وجود دارد، موضوع فرهنگ مالی و سواد مالی است که کمتر به آن پرداخته شده است. باید مفاهیم اولیه را در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار داد تا بتوانند در آینده تصمیمات مهم مالی و اقتصادی درستی را اتخاذ کنند. 

در ادامه این مراسم یاسر فلاح رئیس کمیته اجرایی مسابقات لیگ ستارگان نیز در ادامه این مراسم گفت: سومین رقابت لیگ ستارگان بورس امروز آغاز شد و تا پایان مرداد به مدت هفت هفته معاملاتی ادامه دارد.

وی درباره تعداد تیم‌های حاضر در رویداد، گفت: ۶۰ تیم از بیش از ۴۵ دانشگاه کشور شرکت کردند. پنج تیم هم از چهار کشور عمان، ترکیه، عراق و سوریه در این مسابقات حضور دارند.

رئیس کمیته اجرایی مسابقات لیگ ستارگان افزود: هر تیم ۲۰ میلیون تومان اعتبار خرید سهام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار دارد. در پایان رقابت هر تیمی که بیشترین مقدار بازدهی را کسب کند، برنده خواهد شد.

فلاح ادامه داد: هر تیمی که از معاملات سود کند آن مقدار سود متعلق به خودش است. هر تیمی که بیش از ۱۵ درصد ضرر کند از دور رقابت‌ها خارج می‌شود و سازمان بورس این ضرر ۱۵ درصدی را متقبل خواهد شد.

12345