اخبار و رویدادها: برگزاری مسابقه برنامه نویسی ACM در دانشگاه

برگزاری مسابقه برنامه نویسی ACM در دانشگاه
یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸- ۱۴:۵۹:۲۹

برگزاری مسابقه برنامه نویسی ACM در دانشگاه

مسابقه برنامه نویسی ACM با همکاری انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در روز پنجشنبه دوم خرداد ماه 98، مسابقه برنامه نویسی ACM با همکاری انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه برگزار شد. شرکت کنندگان این مسابقه در قالب تیم‌های سه نفره با استفاده از تنها یک کامپیوتر به حل هشت سوال در مدت پنج ساعت پرداختند.

این مسابقه با فعالیت فشرده تعدادی از دانشجویان دانشکده به زیبایی هر چه تمام‌تر و با حضور تقریبی 30 تیم و 100 شرکت کننده برگزار شد. تیم اول این مسابقه موفق به حل هفت سوال از هشت سوال مسابقه شد و تیم دوم و سوم نیز به ترتیب با حل شش و پنج سوال، رقابت نزدیکی را با تیم اول رقم زدند. دکتر بیگلری از اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر به عنوان ناظر انجمن و یکی از داوران در این مسابقه حضور یافت. این مسابقات علاوه‌ بر تقویت مهارت برنامه‌نویسی شرکت کنندگان، بر کار تیمی و لذت بردن از حل سوالات نیز تاکید دارد.

گفتنی است که مسابقه  ای سی ام   (Association for Computing Machinery)  یک مسابقه برنامه نویسی است که هر ساله در دنیا برگزار می شود. در این مسابقات تیم ها در گروه هایی ۳ نفره شرکت می کنند و به هر تیم یک دستگاه رایانه جهت برنامه نویسی داده می شود . نحوه سنجش تیم ها به این گونه است که در مسابقات حدودا ۸ سوال محاسباتی و الگوریتمی می دهند هر تیمی سوال های بیشتری در مدت زمان کم تری  با خطای کم تری حل کند رتبه بهتری کسب می کند.

 00

1

2

3

4

12345