اخبار و رویدادها: با مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه بیشتر آشنا شویم.

با مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه بیشتر آشنا شویم.
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸- ۱۰:۵۵:۳۲

با مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه بیشتر آشنا شویم.

مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه در راستای ارتقاي سطح سلامت روانی، اخلاقی، معنوی و تربیتی دانشگاهيان و پيشگيري از آسيب‌هاي رواني- اجتماعي تلاش می نماید.

به طور كلي اهداف مركز مشاوره دانشجويي دانشگاه، تلاش در راستای ارتقاي سطح سلامت روانی، اخلاقی، معنوی و تربیتی دانشگاهيان و پيشگيري از آسيب‌هاي رواني- اجتماعي است. در اين راستا روابط عمومی دانشگاه با توجه به این موضوع که ارتقاء سطح دانش و بينش روان‌شناختي دانشگاهيان در زمينه مسائل، مشكلات و نيازهاي جامعه دانشگاهی، راهنمايي دانشجویان در جهت شناخت صحيح توانائي‌ها و مشكلات خود، راهنمايي در تصميم‌گيري آگاهانه، عاقلانه و حسن انتخاب، راهنمايي در حل مشكلات رفتاري، عاطفي، شناختي، تحصيلي، خانوادگي و مسائل مربوط به ازدواج، افزايش سازگاري‌ مؤثر دانشجویان با محيط تحصيل و زندگي، توسعه روابط اجتماعي و پيشرفت‌ تحصيلي، پيشگيري از بروز و شيوع مسائل و مشكلات عاطفي- رفتاري و توسعه بهداشت رواني به فضاي عمومي دانشگاه و جامعه دانشگاهي و ايجاد زمينه‌هاي لازم براي ارتقاء روابط ميان فردي سالم در دانشگاه از طريق توجه به عوامل تعيين‌كننده روابط متقابل بین استاد، دانشجو و كارمند از جمله اهداف اختصاصي این مرکز محسوب می شود به بخشی از فعالیت های این حوزه جهت آشنایی بیشتر مجموعه دانشگاه پرداخته است.

photo_۲۰۱۹-۰۵-۲۵_۱۱-۰۲-۴۷

این مرکز چه خدماتی ارائه می دهد؟

حسین خادمیان سرپرست مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه در این گفتگو مرکز مشاوره و خدمات بهداشت روانی را مرکزی دانست که قادر به انجام خدمات مشاوره در زمینه های اجتماعی نظیر تربیتی، روانی، شغلی و ازدواج باشد. وی این مرکز را به عنوان یکی از واحدهای حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه عنوان نمود و گفت: تلاش در جهت کمک به دانشجویان در راستای شناخت بهتر خود و کمک به سازگاری موثر با محیط تحصیلی و آشنایی دانشجویان با فرصت های مناسب محیطی و همراهی برای حل مشکلات آنها از دغدغه های اصلی این مجموعه است.

به گفته سرپرست مرکز مشاوره دانشگاه واحد آموزش و مددکاری، واحد پیشگیری از اعتیاد، دفتر ارتباط با خانواده، کانون همیاران سلامت و بخش انتشارات این مرکز خدمات روان درمانی و مشاوره سازشی، خدمات مشاور خانوادگی، تحصیلی و شغلی و روانسنجی، روانپزشکی و پزشکی را ارائه می نماید.

پایبندی به اصل رازداری در مرکز مشاوره دانشگاه

خادمیان ارتقای سطح سلامت روانی دانشجو را یکی از با ارزش ترین سرمایه های اجتماعی بیان نمود و افزود: در این راستا مرکز مشاوره و سلامت به عنوان متولی سلامت روان دانشجویان مسئول برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت های بهداشت روان دانشگاه و ارائه خدمات مناسب با بکارگیری مجرب ترین روانشناسان، مشاوران و روانپزشکان می باشد که با پایبندی به اصل رازداری به دانشجویان ارائه خدمات نماید.

photo_۲۰۱۹-۰۵-۲۵_۱۱-۰۲-۵۰

چطور مراجعه کنیم؟

لازم به ذکر است جهت بهره مندی از خدمات مرکز مشاوره می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به آدرس پردیس مرکزی روبه روی مسجد رسول اکرم و دفاتر واقع در دانشکده های فیزیک و معماری، معدن، برق و کامپیوتر، مکانیک و عمران، با شماره 32395560 تماس حاصل نمایند. همچنین دفاتر مشاوره خوابگاه ها هر شب در ساعت 18-21 دایر است.

این مرکز در طی سال گذشته فعالیتهای زیادی داشته که به صورت خلاصه در پیوست ملاحظه فرمایید.

پیوست

 


کلمات کلیدی: ##مشاور#سلامت روان#پیشگیری#تربیت#سازگاری
12345