اخبار و رویدادها: آئین تجلیل از اساتید برتر آموزشی دانشگاه

آئین تجلیل از اساتید برتر آموزشی دانشگاه
سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸- ۱۰:۱۸:۰۴

آئین تجلیل از اساتید برتر آموزشی دانشگاه

همزمان با گرامیداشت هفته معلم مراسم تقدیر از مقام معلم و تجلیل از اساتید برتر آموزشی دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پیش از ظهر روز دوشنبه 9اردیبهشت ماه جاری همزمان با گرامیداشت هفته معلم مراسم تقدیر از مقام معلم و تجلیل از اساتید برتر آموزشی دانشگاه با حضور هیات رئیسه در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک برگزار گردید.

IMG_0059

IMG_0008

دکتر گودرزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این آئین ضمن تبریک روز معلم، به ارائه گزارشی در خصوص تعداد دانشکده ها، رشته ها (کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری) ،اعضای هیأت علمی (به تفکیک مرتبه و وضعیت استخدامی ) دانشجویان (تعداد کل ورودی ها وفارغ التحصیلان) پرداخت و بیان نمود: درسال 97 حوزه آموزش با برگزاری جلسات مختلف وتدوین آیین نامه ها وشیوه نامه ها سعی دربهبود روند آموزشی دانشگاه داشته است.

دکتر گودرزی به تدوین شیوه نامه های دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، شیوه نامه ترفیع سالیانه اعضای هیات علمی قابل اجراء، بازنگری شیوه نامه های پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری و اساتید راهنما و مشاور، دستورالعمل اجرایی برگزاری اردوهای آموزشی و بازنگری شیوه نامه انتخاب استاد نمونه آموزشی پرداخت و گفت: به منظور تسریع در روند آموزشی دانشگاه و ارائه خدمات بصورت غیر حضوری فرآیندهای انتقال و انتقال توام با تغییر رشته، ارسال نامه اعلام موافقت با میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه ها، راه اندازی فرآیند درخواست بررسی مشکلات آموزشی و نامه درخواست معافیت تحصیلی قابل دریافت می باشد.

ایشان همچنین به بیان برخی اقدامات انجام شده در مرکز آموزشهای آزاد و دیگر بخش های این معاونت پرداخت و از همکاری تمامی بخش ها تقدیر و تشکر نمود.

IMG_0087

دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این جلسه ضمن تبریک روز معلم به بیان افتخارات کسب شده در دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه درزمینه جذب هیأت علمی کسب رتبه دهم را از آن خود نموده است. وی بر تمرکز بیشتر در بخش تقویت درآمدهای پژوهشی تاکید نمود و با بیان وضعیت مالی سال جاری و کسری بودجه و رشد حقوق پرسنلی به اولویت بندی هزینه ها و نگهداری تجهیزات و حفظ اموال و صرفه جویی درامور مختلف دانشگاه پرداخت.

رئیس دانشگاه ضمن تاکید بر ارتباط گیری بیشتر با سازمان ها، نهادها و شرکت ها در این جلسه به اجرای طرح های مشترک، رشد و توسعه روابط بین الملل دانشگاه، مجلات انگلیسی و تکمیل سایت انگلیسی اشاره نمود.

ایشان افتتاح مرکز SCD، همکاری مشترک با آوا تک، اخذ مجوز در رشته جدید، تکمیل پروژه خوابگاه دختران و افتتاح در سال جاری و پروژه های عمرانی در طی سال های 93 الی 97، قطب علمی معدن دانشگاه، تصویب و ابلاغ تشکیلات تفصیلی در اواخر سال 97، حل مشکل سند های املاک و ساختمان های دانشگاه را به عنوان برخی فعالیت های اخیر عنوان نمود.

دکتر فاتح همچنین در این جلسه به احکام هیأت ممیزه جدید اشاره کرد و از هیأت ممیزه قبلی تقدیر و تشکر نمود.

IMG_0164

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری عالم برجسته انقلابی و دینی کشور و تبریک روز معلم به بیان حدیثی مرتبط با مقام معلم پرداخت و به حرکت در مسیر تعلیم و تعلم تاکید نمود و بیان داشت: معلمان به عنوان هادیان بشریت باید درخصوص کسب ویژگی های معلم توجه کافی نمایند.

هر فرد باید معلم خود باشد و نفس خود را پرورش دهد.

ایشان همچنین خاطر نشان کرد اگر کسی مدعی معلمی است باید بر رفتار و سیرت خود توجه کافی داشته باشد تا بتواند به عنوان الگوی مناسبی دیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی در پایان به بیان چهار خصلت بارز پیامبر به عنوان معلم پرداخت و بر تقویت این خصایای نیک اخلاقی تاکید نمود.

در پایان این مراسم از اساتید و کارشناسان برتر آموزشی دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

IMG_0599-Pano

12345