اخبار و رویدادها: عضویت در کارگروه تخصصی علوم زمین و معدن کشور توسط سه عضو هیات دانشگاه

عضویت در کارگروه تخصصی علوم زمین و معدن کشور توسط سه عضو هیات دانشگاه
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷- ۱۴:۱۰:۲۹

عضویت در کارگروه تخصصی علوم زمین و معدن کشور توسط سه عضو هیات دانشگاه

دکتر محمد عطائی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دکتر حبیب الله قاسمی و دکتر عزیزالله طاهری اعضای هیات علمی دانشکده علوم زمین دانشگاه صنعتی شاهرود در کارگروه های تخصصی شورای عالی برنامه ریزی معدن و علوم زمین وزارت علوم منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، با حکم دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، دکتر محمد عطائی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک، دکتر حبیب الله قاسمی و دکتر عزیزالله طاهری اعضای هیات علمی دانشکده علوم زمین دانشگاه صنعتی شاهرود پس از رای گیری توسط اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور در کارگروه های تخصصی شورای عالی برنامه ریزی معدن و علوم زمین وزارت علوم منصوب شدند.

بررسی ایجاد رشته های جدید مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های سراسر کشور، تدوین سرفصل دروس، برنامه ریزی آموزشی در رشته های مرتبط، بازنگری و... برخی از فعالیت های کارگروه تخصصی شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم می باشد.

در حکم سه عضو منصوب شده دانشگاه در کارگروه های مذکور آمده است:

در اجرای مواد 6،8 و 10 آئین نامه شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی و با توجه به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در یکپارچگی کارگروه های تخصصی و همچنین با عنایت به پایان یافتن مراحل انتخابات اعضای این کارگروه، بدینوسیله جنابعالی را که از آرای لازم برای حضور در عرصه تصمیم سازی، مشاوره در سیاست گزاری و برنامه ریزی در حوزه فنی و مهندسی و علوم پایه برخوردار شده اید، به موجب این حکم، برای مدت دو سال به عضویت کارگروه تخصصی به ترتیب مهندسی معدن و علوم زمین منصوب می نمایم.

آنچه در دوره جدید مورد تأکید است، تعامل و هماهنگی تصمیمات در حوزه آموزش و پژوهش، توسعه آموزش عالی متناسب با بازار کار، نوآوری در روش های آموزش، شناسایی و رصد تحولات علم و فناوری، کمک به ارتقاء و توسعه پژوهش‌ های کاربردی و تقاضامحور، استفاده از ظرفیت‌های نهادهای غیردولتی به‌ویژه انجمن‌های علمی، بومی‌سازی علوم و رشته‌ها برحسب نیاز جامعه، تنوع‌بخشی به مدارج تحصیلی منطبق با استانداردهای جهانی و افزایش سطح مهارت دانش‌آموختگان است.

امید است با استعانت از خداوند متعال، بهره‌گیری از تمامی توان و شایستگی‌های حرفه‌ای خود و تعامل و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران و اعضای کارگروه، در اعتلای آموزش عالی کشور موفق باشید.

روابط عمومی دانشگاه عضویت در کارگروه های فوق را به هر سه عضو هیات علمی تبریک می گوید.

12345