اخبار و رویدادها: دفاع از رساله دومین دانشجوی دكتری آب زمین ­شناسی دانشكده علوم زمین

دفاع از رساله دومین دانشجوی دكتری آب زمین ­شناسی دانشكده علوم زمین
شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷- ۱۵:۱۴:۳۰

دفاع از رساله دومین دانشجوی دكتری آب زمین ­شناسی دانشكده علوم زمین

فرید فضیله دومین دانشجوی دكتری آب زمین ­شناسی دانشكده علوم زمین دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود دفاع نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، فرید فضیله دانشجوی دكتری آبشناسی دانشكده علوم زمین این دانشگاه در روز 24 بهمن سال جاری از رساله خود تحت عنوان "تأثیر رژیم رودخانه زاینده رود بر فرونشست زمین در محدوده بناهای تاریخی شهر اصفهان" به راهنمایی دكتر غلامحسین كرمی، دانشیار و عضو هیأت علمی گروه آبشناسی و زمین شناسی زیست محیطی و مشاوره دكتر رسول اجل لوئیان، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان دفاع نمود.

Download

این رساله بر اساس نظر داوران دكتر محسن رضایی از دانشگاه شیراز، دكتر هادی جعفری و دكتر رحیم باقری از اعضای هیأت علمی دانشكده علوم زمین دانشگاه صنعتی شاهرود به كسب درجه عالی نائل گردید.

فضیله در خصوص رساله خود گفت: در این تحقیق برای اولین بار به ارتباط هیدرولیكی رودخانه زاینده رود و آبخوان شهر اصفهان پرداخته شده است. طی این تحقیق معادله جدیدی در سطح بین­المللی مطرح گردید كه میتوان از آن برای تخمین هدایت هیدرولیكی استفاده نمود. از سوی دیگر مهمترین دستاورد این تحقیق، ارائه نقشه خطر فرونشست برای شهر اصفهان می­باشد.

همچنین لازم به ذكر است فرید فضیله از كار مطالعاتی خود 2 مقاله بین­المللی در مجلات خارجی و یك مقاله علمی – پژوهشی در مجلات داخلی به چاپ رساند و طی این دوره یك مقاله كنفرانسی معتبر نیز ارائه نمود.

 

12345