اخبار و رویدادها: مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار شد.

مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار شد.
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷- ۱۴:۰۴:۲۵

مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار شد.

در مراسمي كه با حضور امام جمعه شهر شاهرود همراه بود، رئيس دانشگاه صنعتي شاهرود گزارشي از عملكرد فعاليت هاي سال گذشته را به مناسبت گراميداشت هفته پژوهش و فناوري و تجليل از پژوهشگران برتر اين دانشگاه به حاضرين در جلسه ارائه نمود.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود؛ در مراسم گراميداشت هفته پژوهش و فناوري پيش از ظهر روز دوشنبه 26 آذر ماه جاري با حضور حجت الاسلام و المسلمين اميني امام جمعه شهر شاهرود، هيات رئيسه دانشگاه، مديران و اعضاي هيات علمي، از پژوهشگران برتر اين دانشگاه تقدير به عمل آمد.

 

IMG_0042

موتور محركه پژوهش در هر حوزه اي فكر و تفكر است.

حجت الاسلام و المسلمين اميني امام جمعه شهر شاهرود با حضور در اين مراسم ضمن تبريك ولادت امام حسن عسگري و گراميداشت هفته پژوهش و با اشاره به 27 آذرماه و قرارگيري درآستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه و همچنين شهادت دكتر مفتح ، به اهميت اصل وحدت و عبادت  تاكيد نمود و با بيان روايتي از امام حسن عسگري (ع) گفت: عبادت به ميزان نماز و روزه نيست بلكه تفكر در امر خدا عبادت محسوب مي شود. ايشان موتور محركه پژوهش در هر حوزه ي مرتبط با علم را فكر و تفكر عنوان نمود و به بيان سخناني در خصوص اهميت تحقيق و پژوهش پرداخت.

امام جمعه شاهرود با تاكيد بر جايگاه پژوهش در مراكز علمي، رفع نيازهاي كشور را توجه ويژه به امرپژوهش مطرح نمود و خاطر نشان كرد: در هر مركز علمي و حوزوي بايد سعي شود تحقيقاتي كه صورت مي گيرد مرتبط با نياز جامعه باشد و توجه به زندگي مردم در اولويت امور قرار گيرد، در آن صورت است كه شيريني تحقيق چشيده خواهد شد.

 

IMG_0094

درادامه جلسه مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاه با بيان حديثي ازامام علي (ع) به اهميت آسيب شناسي دربحث پژوهش اشاره وبيان نمود: سه آسيب فعلي درپژوهش عبارت است از: تاكيد بر كارفردي به جاي كار جمعي ، شتاب زدگي درپژوهش ، عدم رعايت دراولويت ها، كه اگر توجه به رفع آن ها داشته باشيم پژوهش كامل وجامع مبتني برنيازكشور وجامعه صورت مي گيرد.

دكتر علي دستفان معاون پژوهش و فناوري دانشگاه با ذكر شعار هفته پژوهش بنام «پژوهش هدفمند، فناوري ارزش آفرين، در خدمت توليد ملي» به بيان اطلاعات حوزه معاونت پژوهشي و ارائه گزارش عملكرد يك سال اخير اين حوزه پرداخت .

ايشان با اشاره به آمار مقالات دانشگاه در دو سايت معتبر مقالات در اسكوبوس و آي. اس. آي و تعداد مقالات نمايه شده در اين سايت از طرف اعضاي هيات علمي دانشگاه اشاره كرد و افزود: حضور اساتيد با تجربه و جوان موثر در دانشگاه، سبب رشد قابل توجهي نسبت به سال گذشته شده است.

 

IMG_0018

عضو هيأت رئيسه دانشگاه با اشاره به قرارداد همكاري دانشگاه صنعتي شاهرود با سازمان ها و پژوهشگاه ها، افزود: ارتباط با سازمانها و صنايع ملي و عقد قراردادهاي تحقيقاتي و ارتقاي جايگاه در شبكه آزمايشگاه هاي راهبردي كشور از ديگر موفقيت هاي اين دانشگاه در يكسال گذشته بوده است.

 دكتر دستفان در بخش ديگري از سخنان خود به بيان برخي افتخارات دانشگاه از جمله انعقاد قرارداد كلان ملي با شركت نفت، كسب عنوان دانشمند يك درصد برتر دنيا توسط هيأت علمي دانشگاه، همكاري در سه طرح پژوهشي مشترك با دانشگاه هاي خارج از كشور پرداخت و ازتلاشگران اين حوزه تقدير به عمل آورد

 

 

12345