اخبار و رویدادها: دكتر فاتح: دانشگاه صنعتی شاهرود در حركت به سوی دانشگاه كارآفرین

دكتر فاتح: دانشگاه صنعتی شاهرود در حركت به سوی دانشگاه كارآفرین
شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷- ۰۹:۰۵:۱۱

دكتر فاتح: دانشگاه صنعتی شاهرود در حركت به سوی دانشگاه كارآفرین

دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در هشتمین جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی سالن فرمانداری ویژه شهرستان حركت به سوی دانشگاه كارآفرین را از اهداف اصلی این دانشگاه برشمرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دكتر فاتح رئیس این دانشگاه صبح پنج‌شنبه 1 آذر ماه جاری در هشتمین جلسه شورای اداری شاهرود كه به میزبانی سالن فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد، به معرفی و بیان گزارشی از عملكرد این دانشگاه پرداخت.

IMG_0203

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان توضیحاتی در خصوص توسعه خدمات دانش بنیان و توسعه زیرساخت های كارآفرینی،  تربیت نیروی متخصص، حل معضلات كشور، تولید علم، پژوهش، فناوری و كارآفرینی را از جمله اهداف اصلی دانشگاه عنوان كرد و گفت: یك دانشگاه كارآفرین از ایده های جدید استقبال می كند تا با ترویج كارآفرینی مهارتهای شغلی را آموزش دهد و با ارتباط صنعت و جامعه و ایجاد مراكز رشد شركت های فناور در مرحله رشد قرار گیرند.

IMG_0081

فاتح با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه، به اهمیت جایگاه  دانشگاه ها و تعامل مراكز علمی با جامعه تاكید نمود و افزود: ارتباط بین دانشگاه‌ها و مراكز علمی، استادان و دانشجویان با جامعه، سبب انتفاع مجموعه‌های علمی ‌می‌شود.

ایشان با تاكید به توانمندی های نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه در حوزه های فنی و مهندسی و علوم پایه ابراز امیدواری كرد كه با تكیه بر نیروهای دانشگاهی و با حمایت مسئولین شهرستان بتوان مشكلات پیش رو در دسط ح منطقه را حل نمود.

سید حسن حسینی شاهرودی نیز در هشتمین جلسه شورای اداری شاهرود، با بیان اینكه تفویض برخی اختیارات استانداری سمنان به فرمانداری شاهرود وعده‌ای بود كه خوشبختانه محقق شد، تأكید كرد: این ابلاغ در آخرین روز حضور چاوشی به‌عنوان استاندار سمنان ابلاغ و امضاشده است.

IMG_0021

نماینده شاهرود و میامی در مجلس به سفر هیئت دولت به شاهرود در آینده‌ای بسیار نزدیك اشاره كرد و گفت: دیدار مردمی رئیس‌جمهور در این سفر به شهرستان شاهرود و شرق استان سمنان برنامه‌ریزی ‌شده و این به ‌واسطه درخواست مردمی خوشبختانه اجابت شده است.

محمد كرم محمدی فرماندار شاهرود با بیان اینكه مهم‌ترین درخواست از ریاست جمهور تبدیل شاهرود به شهرستان ویژه در عمل است و نه در نام، ابراز داشت: در كل كشور ۳۵ شهرستان به صورت ویژه اداره می‌شوند كه در هفت شهرستان معاونت استانداری نیز تعریف شده است كه این امر سبب می‌شود تا فرماندار اختیارات ویژه‌ای داشته باشد، لذا ما در این سفر نیز انتظار داریم موضوع شهرستان ویژه شاهرود در عمل مطرح شود.

وی در پایان نیز اظهار كرد: دانشگاه‌های شاهرود می‌توانند بالغ ‌بر یك هزار میلیارد تومان برای شهر آورده اقتصادی داشته باشند و قطعا اگر دانشگاه‌ها فعال باشند ارزش و فرهنگ مردم نیز فراتر خواهد رفت، بنابراین انتظار می‌رود مراكز آموزشی و دستگاه ها از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده كنند.

 

12345