اخبار و رویدادها: تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام (ره) و شهیدان در آستانه سال تحصیلی جدید

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام (ره) و شهیدان در آستانه سال تحصیلی جدید
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷- ۱۵:۱۲:۱۲

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام (ره) و شهیدان در آستانه سال تحصیلی جدید

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن بهار علم و دانش، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه صنعتی شاهرود با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر مزار شهیدان گمنام این دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تجلیل از حماسه ماندگار ملت سرافراز ایران، فرا رسیدن بهار علم و دانش، با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء شناخت دانشگاهیان نسبت به الگوهای دینی و ارزش های انقلاب اسلامی، پیش از ظهر روز دوشنبه 2 مهر ماه جاری آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر مزار شهیدان گمنام در پردیس مهندسی و فناوری های نوین برگزار گردید.

دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شروع فصل جدیدی از علم و دانش را به رهپویان این عرصه تبریك گفت. وی با اشاره به حادثه 31 شهریور ماه در اهواز ضمن محكوم كردن تروریست‌ها این اتفاق تلخ را به بازماندگان خانواده شهدا و سایر مردم ولایتمدار خوزستان تسلیت گفت.

در این مراسم كه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار گردید ، دكتر فاتح ضمن اشاره به جان فشانی ها و فداكاری های جوانان در زمان انقلاب و همچنین جنگ تحمیلی افزود: تمام امنیت كشور ناشی از این فداكاری ها بوده است و ما باید قدر این تلاش ها را دانسته و همیشه نسبت به انقلاب اسلامی متعهد و وفادار باشیم.

رئیس دانشگاه همچنین افزود: كشورهای بیگانه  نمی خواستند انقلاب اسلامی ایران با آرمان‌های قوی كه دارد در منطقه شكل بگیرد و به همین دلیل برای خاموش كردن این آرمان ها و مقابله با پیشرفت حركت انقلابی ایران، جنگ را به ما تحمیل كردند.

وی در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه ها و دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس، افزود: نقش سازنده و تاثیرگذار دانشگاه ها و دانشجویان را در مدیریت جنگ، كمك به سازماندهی، طراحی، امور تكنولوژی و پشتیبانی جنگ نمی توان نادیده گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج اقای فندرسكی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود، با بیان دستاورد های انقلاب اسلامی و اشاره به آیات قرآن كریم در خصوص اذن جهاد، خاطر نشان كرد: اگر انسان به خاطر خداوند در میدان نبرد جان خود را فدا کند خداوند قطعا اجر ویژه ای برای او قائل خواهد شد.

فندرسكی با بیان اینكه دفاع در جامعه بشری امری لازم و واجب است، به بیان اهمیت جایگاه و نقش شهدا در جامعه پرداخت.

حاضران در این مراسم پس از قرائت فاتحه ای، با نثار گل یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

IMG_0020

12345