اخبار و رویدادها: آیین افتتاح همزمان ۱۵۸ پروژه متمركز شاهرود به میزبانی دانشگاه صنعتی

آیین افتتاح همزمان ۱۵۸ پروژه متمركز شاهرود به میزبانی دانشگاه صنعتی
سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷- ۱۵:۱۰:۲۲

آیین افتتاح همزمان ۱۵۸ پروژه متمركز شاهرود به میزبانی دانشگاه صنعتی

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری كابینه دوازدهم و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی مراسم افتتاح متمركز پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود در دانشگاه صنعتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، آیین افتتاح ۱۵۸پروژه متمركز شاهرود عصر روز دوشنبه 5 شهریور ماه سال جاری با حضور دكتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت ‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شهر شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس، محمد كرم محمدی فرماندار شاهرود و دكتر  محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی در تالار خوارزمی پردیس مهندسی و فناوری های نوین این دانشگاه برگزار گردید.

در ادامه سفر یك ‌روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان سمنان در ورود به شهرستان شاهرود، پس از استقبال رسمی از سوی مسئولان ارشد استانی، شهرستانی و دانشگاه صنعتی شاهرود، با حضور در گلزار شهدای گمنام پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود، به شهدای گرانقدر انقلاب ادای احترام نمود.

IMG_0191

دكتر فاتح: این دانشگاه همواره در راستای سیاست ‌های وزارت علوم گام برداشته است.

محمد مهدی فاتح ضمن خیرمقدم و معرفی دانشگاه در ابتدای آئین افتتاح، به انعقاد بیش از ۲۰۰ شركت بزرگ قرارداد تحقیقاتی در این دانشگاه اشاره كرد و گفت: با اجرای طرح آمایش دانشگاه تخصصی خدا را شاکریم که نام دانشگاه صنعتی شاهرود درزمینه دانشگاه‌های توسعه‌ ساز شناخته ‌شده است، همچنین باید گفت: این دانشگاه به همراه ۵۳ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی در جمع مؤثرترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

IMG_0210

امام جمعه شاهرود: رشد علمی حوزه و دانشگاه مرهون انقلاب است.

حجت ‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شهر شاهرود در این آئین بابیان اینكه تفكر مهم‌ترین بركت است، افزود: آیینه صافی كه عیب‌ها را می‌توان دید تفكر نام دارد كه جایش در دانشگاه‌ها و مراكز علمی است ، به همین منظور باید به آن توجه داشت.

امام‌جمعه شاهرود با بیان اینكه علاوه بر رشد و توسعه دانشگاه‌ها در مراكز علمی مانند حوزه علمیه نیز شاهد رشد علمی خوبی در چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: رشد علمی ما مدیون انقلاب است و خوشبختانه در کشور شاهد رشد توأمان حوزه علمیه و دانشگاه‌ها هستیم.

وی افزود: امروز مردم از مسئولان انتظار كار خالص دارند لذا انتظار می‌رود مدیران، نه تنها در هفته دولت، بلكه در همه ایام سال تكریم مردم را در اولویت خود قرار دهند.

IMG_0277

 نماینده شاهرود و میامی در مجلس: در هر حوزه‌ای كه در شهرستان توفیقاتی داشتیم به‌واسطه همان تفكری است كه از دانشگاه برخاسته است.

سید حسن حسینی شاهرودی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و با هنر با بیان اینكه در حوزه سیاست ‌های كلان، باید دانشگاه‌ها بیش‌ازپیش ورود جدی به حوزه اشتغال داشته باشند، بیان كرد: باید به روند كارآفرینی، سرعت بیشتری دهیم.

وی افزود: امروز در این شرایط اقتصادی باید سعی كنیم در كنار سیاست‌های كلان به ظرفیت‌های بی‌شمار شهرستان توجه داشته باشیم که آمایش سرزمین می تواند نقش بی‌بدیلی در شكوفایی آن‌ها داشته باشد.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس ضمن یادآوری اینكه مدرسه عالی معدن شاهرود به همت مردم به دانشگاه ملی و در ادامه به پنج دانشكده مستقل تبدیل شد و دانشگاه صنعتی شاهرود شكل گرفت، بیان كرد: امیدواریم غبار توسعه نامتوازن از روی نگین انگشتری استان سمنان كه شاهرود نام دارد، زدوده شود تا ظرفیت‌های این شهرستان دیده شود.

IMG_0224

فرماندار شاهرود: هفته دولت بهانه‌ای برای تبیین دستاوردهای نظام است.

محمد كرم محمدی فرماندار شاهرود با بیان اینكه بالغ‌ بر ۷۵۱ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید برای شاهرود هزینه شده است، تأكید كرد: در سال جاری بیش از ۱۵۰ پروژه در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی بابیان اینكه هفته دولت بهانه‌ای برای تبیین دستاوردهای نظام است، ابراز داشت: امیدواریم با همكاری دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها بتوانیم با مطرح كردن خدمات صورت گرفته بذر امید را در جامعه بکاریم.

این خبر ادامه دارد......

12345