اخبار و رویدادها: آئین افتتاح چهاردهمین كنفرانس آمار ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود

آئین افتتاح چهاردهمین كنفرانس آمار ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷- ۱۴:۳۰:۵۱

آئین افتتاح چهاردهمین كنفرانس آمار ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود

آئین افتتاح چهاردهمین كنفرانس آمار ایران در محل تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، صبح روز شنبه 3 شهریور ماه 97 آئین افتتاحیه چهاردهمین كنفرانس آمار ایران با حضور دكتر محمد مهدی فاتح رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه، دكتر امید علی پارسا رئیس مركز آمار ایران، دكتر علیرضا نعمت الهی رئیس انجمن آمار ایران، مهندس محسن احمدی شهردار شهر شاهرود، اساتید، دانشجویان، كارشناسان سازمان های مختلف كشور، ایرانی های مقیم خارج و مهمانان خارجی و دكتر احمد پارسیان استاد بازنشسته آمار دانشگاه تهران و پیشكسوت آمار در محل تالار شقایق های این دانشگاه برگزار گردید.

IMG_0005

دكتر محمد رضا ربیعی دبیر چهاردهمین كنفرانس آمار ایران ضمن خیرمقدم به مهمانان به ویژه شركت كنندگانی كه از كشورهای آمریكا، ارمنستان، تایوان، استرالیا، دانمارك، برزیل، ایرلند، كانادا و كویت به جمهوری اسلامی ایران سفر كردند، از حامیان برگزاری این كنفرانس تقدیر و تشكر نمود.

مقالات ارائه شده تضمین كننده سطح علمی در كنفرانس

دبیر كنفرانس با ارائه گزارش مختصری از روند كمیته های علمی و اجرایی به استقبال بی نظیر اساتید بنام و برجسته و دانشجویان اشاره نمود. ایشان تعداد مقالات ارسال شده از سوی دانش پژوهان به دبیرخانه كنفرانس را 356 مقاله اعلام كرد و گفت: از بین مقالات با داوری های مناسب از سوی حدود 95 داور از سراسر كشور 215 مقاله در بخش سخنرانی و 106 مقاله در بخش پوستری پذیرفته شده است. در این میان از بین 215 مقاله پذیرفته شده در بخش سخنرانی حدود 78 مقاله در 16 نشست تخصصی ارائه می شود. همچنین ارائه 15 سخنرانی عمومی توسط مدعوین خارجی و داخلی، برگزاری مجمع عمومی انجمن آمار ایران، سه میز گرد و یك كارگاه آموزشی از دیگر برنامه های این كنفرانس می باشد.

از سوی دیگر با توجه به اینكه یكی دیگر از اهداف این كنفرانس گسترش فرهنگ آماری است، ربیعی برای تحقق بخشیدن به این هدف با همكاری آموزش و پرورش شهرستان شاهرود  و انجمن دبیران ریاضی شهرستان از برگزاری همایش یك روزه ای در تیرماه سال جاری خبر داد.

IMG_0069

دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، در ابتدا ضمن خیر مقدم و تقدیر از برگزاركنندگان این كنفرانس به بیان اهمیت علم آمار در سطوح مختلف زندگی پرداخت و خاطر نشان كرد: بدون داشتن آمار صحیح  دقیق امكان هدایت مجموعه مدیریت وجود ندارد و دسترسی به آمار دقیق نقش سازنده ای در پیشبرد اهداف یك سازمان خواهد داشت.

نقش مهم آمار دقیق و صحیح در پیشبرد اهداف دانشگاه

فاتح در ادامه با معرفی دانشگاه صنعتی شاهرود به توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری این دانشگاه و جایگاه برجسته در سطح ملی تاكید نمود و افزود: این دانشگاه علاوه بر امور آموزشی و برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی در سطح ملی، با داشتن آزمایشگاه های مجهز امكان خدمت رسانی و مشاوره در حوزه های مختلف كشور را دارد.

IMG_0119

مهندس محسن احمدی شهردار شهر شاهرود نیز با حضور در این كنفرانس به میهمانان حاضر، خصوصا دانشمندان و دانش پژوهان عرصه علم آمار خوشامد گفت. ایشان با اشاره به موقعیت جغرافیایی شاهرود، به ویژگی های ارزشمند اقلیمی این شهر اشاره كرد و گفت: از آنجایی كه علم آمار با جمع آوری اطلاعات و داده ها و سپس تجزیه، تحلیل و نهایتا استنباط و نتیجه گیری درباره همه اموری كه در آینده رقم خواهد خورد اظهار نظر می نماید .امیدواریم كشور عزیزمان و شهر باصفای شاهرود بر مبنای پژوهش واقع بینانه، تهیه آمار و تحلیل دقیق بتواند از استنباط و نتیجه مطلوب پژوهندگان برای ساختن كشوری آباد و شهری پر رونق برخوردار گردد.

 

این خبر ادامه دارد....

12345