اخبار و رویدادها: تجلیل از پیشكسوت آمار در افتتاحیه چهاردهمین كنفرانس آمار ایران

تجلیل از پیشكسوت آمار در افتتاحیه چهاردهمین كنفرانس آمار ایران
شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷- ۱۵:۲۴:۱۷

تجلیل از پیشكسوت آمار در افتتاحیه چهاردهمین كنفرانس آمار ایران

در افتتاحیه چهاردهمین كنفرانس آمار ایران از دكتر احمد پارسیان استاد بازنشسته آمار دانشگاه تهران به عنوان پیشكسوت آمار تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، صبح روز شنبه 3 شهریور ماه 97 با حضور دكتر محمد مهدی فاتح رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه، دكتر امید علی پارسا رئیس مركز آمار ایران، دكتر علیرضا نعمت الهی رئیس انجمن آمار ایران، مهندس محسن احمدی شهردار شهر شاهرود، اساتید، دانشجویان، كارشناسان سازمان های مختلف كشور، ایرانی های مقیم خارج و مهمانان خارجی از دكتر احمد پارسیان استاد بازنشسته آمار دانشگاه تهران به عنوان پیشكسوت آمار در آئین افتتاحیه چهاردهمین كنفرانس آمار ایران در محل تالار شقایق های این دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

IMG_0104

دكتر علیرضا نعمت الهی رئیس انجمن آمار ایران در این كنفرانس ضمن تقدیر از حمایت های هیئت رئیسه دانشگاه، از كمیته های علمی و اجرایی و تمامی دست اندركاران این كنفرانس قدردانی نمود.

نعمت الهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره نخستین بنیان گذاران آمار در ایران و بانیان این كنفرانس، به ویژه دو اسطوره فقید و آمارگستر كشور، زنده یادان دكتر علی عمیدی و دكترناصر رضا ارقامی كه در سال گذشته جهان فانی را وداع گفته و به جاودانگی پیوستند، گفت: پس از برگزاری موفق نخستین كنفرانس دو سالانه آمار ایران در سال 1371 در دانشگاه صنعتی اصفهان، تاكنون سیزده كنفرانس از این دست بدون وقفه و با موفقیت و در موعدهای منظم برگزار گردیده است.و هم اكنون نیزشاهد برگزاری چهاردهمین كنفرانس در سرزمین پنج اقلیم، شهر باستانی و زیبای شاهرود هستیم. امیدوارم با مغتنم شمردن این فرصت، به اهداف كنفرانس، به ویژه، ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و آشنا نمودن آنان با جدیدترین پیشرفتها و دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه های مختلف آمار، دست یابیم.

تلاش انجمن آمار در راستای سازماندهی و نظم بخشیدن به امور مرتبط

ایشان با اشاره به برخی از مشكلات، چالش ها، دغدغه های فكری و بیم و امیدهای پیش روی جامعه آماری كشور با توجه به حال ناخوش علوم ریاضی وگرایش نا متعارف دانش آموزان مقاطع متوسطه به تحصیل در رشته های علوم تجربی، بی توجهی به بازار كار و وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان آمار، تلاش انجمن را در راستای سازماندهی و نظم بخشیدن به امور واگذاری طرح های تحقیقاتی و مشاوره های آماری به كارشناسان و متخصصان آمار در قالب تشكیل سازمان نظام آمار شناسی و راه اندازی نظام رتبه بندی متخصصین آمار عنوان نمود.

اهداف اصلی انجمن آمار

رئیس انجمن آمار ایران برقراری تعادل بین آمار محض و كاربردی، خروج از قالبهای سنتی و توجه ویژه به مهارت ها و فناوری های جدید مانند تجزیه و تحلیل كلان داده ها، داده كاوی، كاربرد شبكه های عصبی و هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و آماری را جزو اهداف اصلی انجمن آمار بیان نمود.

بازنگری و به روز رسانی برنامه های درسی رشته آمار

ایشان بازنگری و به روز رسانی برنامه های درسی رشته آمار و بهبود روشهای تدریس را از جمله راه های تربیت  فارغ التحصیلانی دانست كه توانایی برقراری تعادل بین آمار محض و آمار كاربردی را داشته باشند.

IMG_0189

تجلیل از پیشكسوت آمار

در ادامه بنا به سنت حسنه ای كه انجمن آمار ایران بانی آن بوده است و در افتتاحیه های 2 سالانه آمار از اساتیدی كه در اشاعه علم آمار در ایران تاثیر قابل توجه ای داشته اند به عنوان پیشكسوت آمار تجلیل می نماید، در این كنفرانس نیز از دكتر احمد پارسیان استاد بازنشسته آمار دانشگاه تهران به عنوان پیشكسوت آمار تجلیل بعمل آمد.

در پایان این آئین، چهاردهمین كنفرانس آمار ایران با سخنرانی دكتر امید علی پارسا به عنوان پیشكسوت آمار ایران با موضوع نظام ها آماری و مراكز آمار در دهه پیش رو كار خود را آغاز كرد.

12345