اخبار و رویدادها: حضور كارشناسان تربیت بدنی دانشگاه در اولین دوره مربیگری كراس فیت در ایران

حضور كارشناسان تربیت بدنی دانشگاه در اولین دوره مربیگری كراس فیت در ایران
چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷- ۱۰:۴۴:۴۵



حضور كارشناسان تربیت بدنی دانشگاه در اولین دوره مربیگری كراس فیت در ایران به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس و با همكارای اداره كل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، اولین دوره مربیگری كراس فیت در ایران 2 لغایت 7تیرماه 97 به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس و با همكارای اداره كل تربیت بدنی وزارت علوم ویژه مدرسین، مدیران و كارشناسان و مسئولین اتاق های تندرستی دانشگاه ها با حضور 65 داوطلب خانم و آقا از 40 دانشگاه كشور در دو بخش تئوری و عملی برگزار گردید.

معصومه ناظمی و احمد خراطها كارشناس ارشد و مسئول ورزش خواهران و برادران دانشگاه صنعتی شاهرود در اولین دوره مربیگری كراس فیت در ایران شركت نمودند.

دكتر آقا علی نژاد در بخش برنامه نویسی، ایمان امینی در بخش تئوری مربیگری، دكتر سارا حیدرزاده در بخش داوری دوره و همچنین بخش عملی بانوان و دكتر رمضانی از دانشگاه الزهراء  مسئول  كمیته آمادگی جسمانی فدراسیون در بخش عملی بانوان و نحوه راه اندازی اتاق های تندرستی دانشگاه ها در این دوره به عنوان مدرس شركت نمودند.

در  مراسم افتتاحیه این دوره دكتر علیزاده مدیر كل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اهداف برگزاری دوره آموزشی مذكور گفت: هدف اصلی از برگزاری این دوره آموزشی آشنایی نمایندگان اعزامی دانشگاه ها با این رشته می باشد. این افراد پس از پایان دوره به عنوان مسئولین اتاق های تندرستی در توسعه رشته كراس فیت در دانشگاه محل خدمت خود همكاری می نمایند .وی در ادامه توسعه رشته های ورزشی به خصوص رشته های جدید و پرطرفدار در دانشگاه ها را اولویت اصلی اداره كل تربیت بدنی وزارت علوم دانست و اعلام كرد: به منظور تحقق این مهم با فدراسیون های ورزشی تفاهم نامه هایی منعقد گردیده است.

كراس ‌فیت، یك برنامه‌ی ورزشی است برای به كار گرفتن و تمرین دادن كل بدن كه تنوع تمرینی زیادی دارد و هر تمرین هم معمولا بین ۴۵ دقیقه تا یك ساعت طول می كشد. این برنامه تركیبی است از تمرینات هوازی، تمرین با وزنه، ژیمناستیك، تمرینات استقامتی و انواع دیگر، تا بدن شما را برای شرایط غیر منتظره آماده سازد.

 

12345