اخبار و رویدادها: دفاع دانشجوی دكتری اكتشاف معدن دانشگاه

دفاع دانشجوی دكتری اكتشاف معدن دانشگاه
یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷- ۱۵:۳۷:۵۶

دفاع دانشجوی دكتری اكتشاف معدن دانشگاه

رضا قاسمی دانشجوی رشته دكتری اكتشاف معدن دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود با كسب درجه عالی دفاع نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، رضا قاسمی دانشجوی رشته دكتری اكتشاف معدن دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك این دانشگاه در روز چهارشنبه 30 خرداد ماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان "تولید نقشه های پیشگوی اكتشافی بوسیله روش های تصمیم گیری چند معیاره مكانی فازی و ارائه مدل عدم قطعیت، مطالعه موردی: ذخایر ماسیو سولفاید بوانات"به راهنمایی دكتر بهزاد تخم چی و مشاوره پروفسور گریگور بورگ از دانشگاه مارتین لوتر هاله ویتنبرگ آلمان، دفاع نمود.

photo_۲۰۱۸-۰۶-۲۱_۰۰-۵۹-۳۲

این رساله بر اساس نظر داوران دكتر محمد عطایی و دكتر ابوالقاسم كامكار روحانی از دانشكده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیك این دانشگاه و دکترسید حسین طباطبایی از دانشگاه صنعتی اصفهان به كسب درجه عالی نائل گردید.

با توجه به اینكه افزایش در صحت خروجی نقشه های نواحی امید بخش اكتشافی و همچنین كاهش توامان مساحت فضای جستجو در اكتشاف، از اهداف اصلی پی جویی اكتشافی است، انتخاب صحیح روش تلفیق داده های اطلاعاتی كه با ماهیت داده های مورد استفاده بیشترین تطابق را داشته باشد اولین قدم در این راه است. با در نظر گرفتن این نكته كه داده های اكتشافی عموما به صورت دوطرفه به یكدیگر وابسته اند و با توجه به شرط ارتباط یك طرفه در داده های مورد ارزیابی در روش تحلیل سلسله مراتبی، در این تحقیق از رویكرد تحلیل شبكه ای تاپسیس استفاده شد كه می تواند ارتباط دوطرفه بین معیارها و زیر معیارها را مدل كند. همچنین از رویكرد تركیبی تحلیل سلسله مراتبی-عملگر میانگین گیر وزنی مرتبه یافته نیز استفاده شد و جهت كاهش فضای جستجو، در حالی كه صحت و دقت نتایج افزایش یابد، از رویكرد دمپستر شیفر داده محور تصحیح شده توسط دانش استفاده گردید.

لازم به ذكر است از این تحقیق 2 مقاله ISI چاپ و دو مقاله كنفرانسی دیگر از این رساله منتج، ارائه و چاپ گردیده است. همچنین یك مقاله ISI دیگر نیز تحت اصلاح داوران می باشد.

12345