اخبار و رویدادها: آشنایی بیشتر دانش آموزان شاهرودی با قابلیت های دانشگاه صنعتی شاهرود

آشنایی بیشتر دانش آموزان شاهرودی با قابلیت های دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶- ۱۱:۰۰:۴۸



"دومین جشنواره از دبیرستان تا دانشگاه صنعتی شاهرود" در راستای معرفی رشته ها و امكانات آموزشی در این دانشگاه با حضور دانش آموزان سال آخر مقطع دبیرستان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جشنواره از دبیرستان تا دانشگاه صنعتی شاهرود با هدف آشنایی دانش آموزان سال آخر دبیرستان‌های شاهرود با توانمندیها و امكانات این دانشگاه برگزار شد و دانش آموزان در طی این برنامه از آزمایشگاه ها، امكانات ورزشی، قابلیت های موجود در سایت كامپیوتر، كتابخانه و توانمندی های این دانشگاه بازدید نمودند.

 

IMG_0020

IMG_0018

مدیركل امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود در ابتدای  برگزاری این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی امكانات و پیشرفتهای علمی این دانشگاه دانست و ابراز داشت: دانش آموزان در این جشنواره با گرایش ها و رشته های فنی، علوم پایه و كشاورزی، اساتید دانشگاه و نحوه تدریس دروس آشنا می شوند. در طی این برنامه دانش آموزان با موانع، مشكلات و معضلاتی كه برای دانشجویان غیربومی می تواند در دانشگاه وجود داشته باشد اشاره كرد و افزود در تعیین محل تحصیل و رشته تحصیلی موارد این چنینی را لحاظ تا منجر به انتخاب و تصمیم درست شود.

IMG_0014

دكتر احسنی تهرانی در ادامه تصریح كرد: این جشنواره برای مدیران آموزشگاه های شاهرود نیز برگزار شد تا بتوانند در انتخاب رشته تحصیلی، دانش آموزان را بهتر راهنمایی كنند و با انتخاب درست و آگاهانه از دغدغه های مالی و عاطفی خانواده ها كاسته شود.

وی افزود: یكی دیگر از اهداف این جشنواره آشنایی با دانشگاه محل سكونت دانش آموزان است چرا كه در بررسیها نشان می دهد كه در گذشته دانش آموزان به دلیل انتخاب نادرست دانشگاهی را برگزیده اند كه از نظر سطح علمی و رتبه از دانشگاه محل زندگی آنها پایین تر بوده است. مدیركل امور دانشجویی دانشگاه با بیان تجربه خوب برگزاری این جشنواره در سال های گذشته، ابراز داشت: ورودی دانشجویان در سال 96 نشان داد كه برگزاری این جشنواره توانست به رشد قابل توجه بومی گزینی كمك شایانی كند و این امتیاز مطلوبی بود كه به انتخاب خوب دانش آموزان كمك شایانی كرد.

IMG_0156 - Copy

IMG_0150

وی افزود: یكی از مشكلاتی كه در انتخاب رشته دانش آموزان وجود دارد تمایل به استقلال و جدا شدن از خانواده است كه این امر باید با آگاهی بیشتر از سوی خانواده ها و آموزشگاه ها صورت گیرد، چرا كه به طور معمول دانش آموزان با انتخابی ناآگاهانه دانشگاهی را انتخاب می كنند كه كیلومترها از خانه و محل سكونت آنها فاصله دارد كه در این بین دانش آموزی كه در خانه با شرایط خاص تحصیل می كرد در محیط خوابگاه باید تجربه جدیدی را كسب كند كه در برخی مواقع برای خانواده ها بسیار پرهزینه و برای دانشجویان ترم اول نامناسب است.

در این مراسم پس از شنیدن تجربیات دكتر مرتضی نظری دانشجوی موفق سه مقطع تحصیلی دانشگاه صنعتی شاهرود كه هم اكنون به تدریس در این دانشگاه مشغول می باشد، دانش آموزان به همراه سرپرستان طبق برنامه ریزی و زمان بندی های صورت گرفته از دانشگاه بازدید نمودند.

IMG_0065

لازم به ذكر است امسال برنامه بازدید دانش آموزی تحت عنوان «دومین جشنواره از دبیرستان تا دانشگاه صنعتی شاهرود» در تاریخ یك شنبه 6 اسفند ماه ویژه مدیران دبیرستان و هنرستانهای شاهرود، سه شنبه 8 اسفند ماه ویژه دانش آموزان دختر و روزهای دوشنبه 14و سه شنبه 15 اسفند ماه سال 96 ویژه دانش آموزان پسر برگزار شد.

12345