اخبار و رویدادها: دفاع سه دانشجوی دكتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرد

دفاع سه دانشجوی دكتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرد
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶- ۱۱:۰۳:۴۱



حامد طحانیان، آرزو الهی و عصمت السادات علویان شهری دانشجویان دكتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرد از رساله خود دفاع نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، حامد طحانیان دانشجوی دكتری مهندسی برق- قدرت دانشگاه در روز پنجشنبه 12 بهمن ماه سال جاری از رساله خود با عنوان "مدلسازی، طراحی بهینه و مقایسه موتورهای هیسترزیس تخت چند طبقه با استاتورهای بدون شیار و بدون هسته" به راهنمایی دكتر احمد دارابی استاد تمام و عضو هیأت علمی گروه برق- قدرت دانشگاه دفاع نمود. بر اساس نظر داوران دكتر محسن اصیلی و دكتر محمد ابراهیم قاضی به ترتیب از دانشكده‌های مهندسی برق و فیزیك این دانشگاه و نیز دكتر جواد فیض از دانشكده مهندسی برق و كامپیوتر دانشگاه تهران، رساله مورد نظر به كسب درجه عالی نائل گردید.

در این پژوهش الگوریتم جدیدی برای طراحی بهینه موتورهای هیسترزیس تخت چند طبقه بدون شیار و بدون هسته ارائه شده است. با هدف كاهش زمان محاسبات، مدل اجزاء محدود با یك مدل انتگرالی جدید از موتورهای مورد مطالعه جایگزین شده است و در نتیجه، روشی دیگر برای مدلسازی این موتورها پیشنهاد شده است. صحت فرآیندهای پیشنهادی برای طراحی بهینه و مدلسازی موتورها از طریق ساخت یك نمونه آزمایشگاهی و انجام آزمایش‌های لازم بر روی آن تأیید شده است. همچنین، با استفاده از یك روش آزمایشگاهی سیستماتیك، ساختارهای مورد مطالعه بر اساس چند معیار مهم با یكدیگر مقایسه شده‌اند.

لازم به ذكر است چاپ دو مقاله ISI در IEEE و IET و دو مقاله علمی پژوهشی، ثبت یك اختراع، پذیرش یك مقاله علمی پژوهشی و یك مقاله كنفرانسی معتبر، یك مقاله ISI تحت داوری، و سه مقاله در مرحله تكمیل و ارسال از جمله دستاوردهای پژوهش فوق می‌باشد.

آرزو الهی دانشجوی دكتری مهندسی برق-كنترل این دانشگاه نیز در روز پنج شنبه 12 بهمن ماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان " تحلیل پایداری مقاوم زمان محدودHinfinity  سیستم كنترل شبكه گسسته با تاخیر تصادفی " به راهنمایی دكتر علیرضا الفی دانشیار و عضو هیات علمی دانشكده مهندسی برق-كنترل این دانشگاه دفاع نمود. این رساله بر اساس نظر داوران دكتر ابوالفضل رنجبر نوعی از دانشگاه صنعتی بابل، دكتر محمد مهدی فاتح و دكتر حسین قلی زاده نرم اعضای هیات علمی دانشكده مهندسی برق-كنترل دانشگاه صنعتی شاهرود، به كسب درجه عالی نائل گردید. در این رساله تحلیل پایداری مقاوم زمان محدود برای سیستم های كنترل شبكه گسسته نامعین در حضور اغتشاش و با درنظر گرفتن زمان تاخیر و داده از دست رفته در كانالهای اندازه گیری و محرك مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. لازم به ذكر است دو مقاله ISI ، دو مقاله كنفرانسی پذیرفته شده و یك مقاله ارسال شده به مجله ISI از جمله دستاوردهای پژوهش فوق می باشد.

همچنین عصمت السادات علویان شهری دانشجوی دكتری مهندسی برق-كنترل این دانشگاه در روز پنج شنبه 12 بهمن ماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان "تحلیل پایداری سیستمهای خطی مرتبه كسری با المان اشباع" به راهنمایی دكتر علیرضا الفی دانشیار و عضو هیات علمی دانشكده مهندسی برق-كنترل این دانشگاه دفاع نمود. این رساله بر اساس نظر داوران دكتر ابوالفضل رنجبر نوعی از دانشگاه صنعتی بابل، دكتر محمد حداد ظریف و دكتر حسین قلی زاده نرم اعضای هیات علمی دانشكده مهندسی برق-كنترل دانشگاه صنعتی شاهرود، به كسب درجه عالی نائل گردید. در این رساله تحلیل سیستم های مرتبه كسری معین و نامعین با درنظر گرفتن اشباع بر روی حالت های سیستم و ورودی كنترل مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. لازم به ذكر است 4 مقاله ISI و یك مقاله ارسال شده به مجله ISI از جمله دستاورد های پژوهش فوق می باشد.

12345