اخبار و رویدادها: دفاع دو دانشجوی دكتری دانشكده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود

دفاع دو دانشجوی دكتری دانشكده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶- ۱۴:۰۷:۲۵

دفاع دو دانشجوی دكتری دانشكده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود

حامد حق نظر و سمانه ابراهیمی دو دانشجوی دكتری دانشكده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود دفاع كردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، حامد حق نظر دانشجوی دكتری مهندسی عمران این دانشگاه در روز سه شنبه 3 بهمن ماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان " مدیریت بهره برداری و برداشت مصالح رودخانه ای با توجه به آورد رسوب رودخانه به روش آزمایشگاهی و عددی" به راهنمایی دكتر رامین امینی عضو هیات علمی دانشكده مهندسی عمران دانشگاه و دكتر مجتبی صانعی از پژوهشكده آبخیزداری كرج دفاع نمود.

این رساله بر اساس نظر داوران دكتر خسرو حسینی از دانشگاه سمنان، دكتر صمد امامقلی زاده عضو هیات علمی دانشكده مهندسی كشاورزی و دكتر امیرعباس عابدینی از دانشكده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود، به كسب درجه عالی نائل گردید.

در این پژوهش تاثیر فاصله بین حفره های برداشت مصالح، شكل برداشت حفره ها، فاصله برداشت حفره ها از دیواره و عمق برداشت بر پرشدگی و احیای حفره ها مورد بررسی قرار گرفته است.

لازم به ذكر است ارایه دو مقاله علمی پژوهشی در مجلات و دو مقاله كنفرانسی پذیرفته شده از جمله دستاورد های پژوهش فوق می باشد.

همچنین سمانه ابراهیمی دانشجوی دكتری مهندسی عمران این دانشگاه نیز در روز دوشنبه 2 بهمن ماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان" بررسی اثر میدان مغناطیسی بر خواص ترموفیزیكی و جریان نانوسیال Fe3O4" به راهنمایی دكتر سید فضل ا...ساغروانی عضو هیات علمی دانشكده عمران این دانشگاه دفاع نمود.

این رساله بر اساس نظر داوران دكتر مهدی اژدری مقدم از دانشگاه سیستان و بلوچستان، دكتر محمد ابراهیم قاضی از دانشكده فیزیك و دكتر بهناز دهر آزما از دانشكده مهندسی عمران این دانشگاه، به كسب درجه عالی نائل گردید.

در این پژوهش به بررسی انتقال حرارت نانو سیال Fe3O4/CuOپرداخته شد و اثرات میدان مغناطیسی، دما، ناخالصی و غلظت بر روی خصوصیات این نانوسیال بصورت آزمایشگاهی و عددی بررسی گردید. همچنین نتایج بدست آمده از این رساله می تواند در صنایع و سازه های هیدرولیكی مرتبط با محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذكر است دو مقاله ISIو دو مقاله كنفرانسی پذیرفته شده از جمله دستاورد های پژوهش فوق می باشد.

12345