اخبار و رویدادها: دفاع دانشجوی دکتری دانشکده علوم ریاضی

دفاع دانشجوی دکتری دانشکده علوم ریاضی
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶- ۱۱:۳۵:۳۰



به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، هادی رهبانی دانشجوی دكتری گراف و ترکیبیات این دانشگاه در روز سه شنبه26 دی ماه سال جاری از رساله خود تحت عنوان " کدهای شناسایی و احاطه گر مکانی " به راهنمایی دكتر نادر جعفری راد دانشیار و عضو هیات علمی گروه ریاضی کاریردی و مشاوره دكترسید مسعود میررضایی استادیار وعضو هیات علمی گروه مهندسی برق دفاع نمود.

این رساله بر اساس نظر داوران دکتر میثم علیشاهی و دکتر عبدا... آل هوز از دانشکده علوم ریاضی ودكتر غلامحسین  فتح تبار از دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان، به كسب درجه عالی نائل گردید.

1_1

 در این پژوهش کدهای شناسایی و احاطه گر مکانی و پارامترهای وابسته به این کدها مطالعه شده و برخی از ویژگی ها، کاربردها و کران های موجود برای این پارامترها بیان می شوند. سپس برخی از این کران های بهبود داده شده و کران های جدیدی برای درخت ها ارائه داده شده است. همچنین تمامی درخت هایی ر ا که در تساوی کران های جدید صدق می کنند، مشخص می شوند. در پایان تابع احاطه گر رومی به تابع احاطه گر رومی مکانی تعمیم داده می شود و پارامتر جدیدی به نام عدد احاطه گر رومی مکانی برای گراف ها معرفی می شود و  کران هایی برای این پارامتر روی گراف ها و بویژه برای درخت ها ارائه شده است.

لازم به ذكر است چاپ 5 مقاله ISI، 5 مقاله ارسال شده به مجلات ISI و 2 مقاله كنفرانسی معتبر از جمله دستاورد های پژوهش فوق می باشد.

12345