اخبار و رویدادها: دفاع دانشجوی دكتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرود

دفاع دانشجوی دكتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶- ۰۸:۳۳:۳۳



دانشجوی دكتری مهندسی برق-قدرت دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود با عنوان "مدلسازی ارتعاشات و نویز صوتی و طراحی بهینه موتور مغناطیس دائم شار محوری" دفاع كرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، محمدرضا بقایی پور دانشجوی دكتری مهندسی برق-قدرت دانشگاه در روز پنجشنبه 30 آذر ماه سال جاری از رساله خود با عنوان "مدلسازی ارتعاشات و نویز صوتی و طراحی بهینه موتور مغناطیس دائم شار محوری" به راهنمایی دكتر احمد دارابی استاد تمام و عضو هیات علمی گروه برق-قدرت دفاع نمود. بر اساس نظر داوران دكتر محسن اصیلی و دكتر مهدی قناد به ترتیب از دانشكده های برق و دانشكده مكانیك این دانشگاه و دكتر محمد اردبیلی از دانشكده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رساله مورد نظر به كسب درجه عالی نائل گردید.

در این پژوهش، الگوریتم كاملی جهت طراحی و مدلسازی تحلیلی موتور آهنربای دائم شار محوری بدون شیار ارائه گردیده كه تمامی مشخصه های اصلی عملكرد ماشین را با ملاحظه محتوای كامل هارمونیكی آنها محاسبه می نماید. همچنین، تمامی نیروهای مغناطیسی وارد بر اجزاء مختلف ماشین به طور كامل به روش تحلیلی محاسبه شده و آن دسته از این نیروها كه باعث ارتعاش اجزاء ماشین می شوند، مشخص گردیده اند. در نهایت، نتایج تحلیلی حاصل برای محتوای فركانسی نیروهای ارتعاشی وارد بر ماشین با نتایج نرم افزار اجزاء محدود و نتایج آزمایشگاهی انجام شده بر روی نمونه واقعی موتور در آزمایشگاه آكوستیك و نویز صوتی دانشگاه صنعتی شاهرود مورد مقایسه قرار گرفته اند. محاسبات تحلیلی صورت گرفته در این پایان نامه راه را برای پیش بینی و كنترل محتوای فركانسی نویز صوتی موتورهای آهنربای دائم شار محوری و طراحی موتورهای با كمینه نویز صوتی هموار می نماید.

لازم به ذكر است چاپ دو مقاله ISI، دو مقاله علمی- پژوهشی (داخلی و خارجی) و دو مقاله كنفرانسی معتبر و نیز یك مقاله ارسال شده به مجله ISI از جمله دستاوردهای پژوهش فوق می باشد.

12345