اخبار و رویدادها: توسعه فعاليت های شركت پرتو تجهيز بعثت دانشگاه صنعتي شاهرود

توسعه فعاليت های شركت پرتو تجهيز بعثت دانشگاه صنعتي شاهرود
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶- ۱۰:۵۶:۵۹



شركت پرتو تجهيز بعثت با استقرار مركز تحقيق و توسعه خود در مركز رشد فناوريهی نوين دانشگاه صنعتي شاهرود، به عنوان اولين شركت بخش خصوصي در سطح كشور موفق به اخذ مجوز بهره برداري آموزشي-پژوهشي از منابع پرتوزی راديواكتيو از سازمان انرژي اتمي یران شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، شركت پرتو تجهيز بعثت به عنوان يكی از شركت های مستقر در مركز رشد فناوری های نوين دانشگاه در زمينه طراحی و ساخت تجهيزات پرتويی شامل پرتوی ایكس، گاما و سیر پرتوها با زمينه های مختلف الكترونيك، مكانيك، فيزيك، كامپيوتر و ... به صورت بين رشته ی فعال می باشد. تجهيزات این شركت بر مبنی فازهای الكترونيك و ساخت سازه ها ی مكانيكی ثابت و متحرك تجهيزات بوده و در زمينه های صنعتی و پزشكی قابل بكار گيری است. متخصصين این شركت با بيش از ۱۰ سال سابقه تجربی در قالب واحد فناور بعثت بر پایه كاربرد پرتوهای هسته ای در صنعت، پزشكی و كشاورزی فعاليت می نمایند. از سال ۱۳۹۵ با حمایت مركز رشد و فناوریهای نوين دانشگاه صنعتی شاهرود و پارك علم و فناوری استان سمنان، شركت پرتو تجهيز بعثت ثبت و فعاليت های خود را دراین دانشگاه آغاز نمود. این شركت دانش بنيان مباحث تحقيق و توسعه، آموزش و پژوهش را در صدر اولويت های خود می داند و برای تست تجهيزات خود به منابع راديواكتيو وابسته است، از این جهت با استناد به سوابق چندين ساله مديريت شركت و مكاتبات و طرح های توجيهی شركت پرتو تجهيز بعثت موفق به اخذ دريافت پروانه بهره برداری آموزشی- پژوهشی منابع راديواكتيو از سوی سازمان انرژی اتمی ایران شده است.

واحد تحقيق و توسعه این شركت در مركز رشد دانشگاه صنعتی شاهرود واقع در پرديس مهندسی و فناوری های نوين مستقر بوده و تحت حمایت پارك علم و فناوری استان سمنان فعاليت می نماید. لازم به ذكر است كه این مجوز بری اولين بار در سطح كشور بری يك شركت خصوصی صادر شده است و نقطه اميدی برای پيشرفت و حمایت از شركت های دانش بنيان و خصوصی در كشور به حساب مي آید.

12345