اخبار و رویدادها: بازدید هیاتی از دانشگاه UGMK و وزارت حوادث روسیه از دانشگاه

بازدید هیاتی از دانشگاه UGMK و وزارت حوادث روسیه از دانشگاه
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶- ۱۴:۳۱:۰۲



هیاتی متشکل از کارشناسان وزارت حوادث به همراه اعضای هیات علمی دانشگاه معدن و متالورژی اورال روسیه در روزهای چهارشنبه تا جمعه از دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، هیاتی از روسیه در روزهای چهارشنبه تا جمعه 12 لغایت 14 مهرماه از دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید کردند. در این بازدید که در راستای همکاری های فی مابین دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت بین المللی ایمن ­سازان هیرو برگزار شد، هیاتی متشکل از کارشناسان وزارت حوادث به همراه اعضای هیات علمی دانشگاه معدن و متالورژی اورال روسیه عصر روز سه شنبه 11 مهرماه وارد شاهرود شدند.

 IMG_0003

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در جلسه ای که به این منظور در سالن اجتماعات حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه با حضور  دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه، دکتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری،  برخی از مسئولین حوزه های مختلف دانشگاه و نمایندگان شركت بين المللي ايمن سازان هيرو و دانشگاه UGMK و وزارت حوادث روسیه برگزار شد، دکتر فاتح رئیس دانشگاه ضمن خوش آمدگویی، به 43 سال قدمت دانشگاه صنعتی شاهرود در عرصه های مختلف مهندسی و علوم پایه اشاره نمود و گفت: این دانشگاه با 14 دانشکده تخصصی، 312 عضو هیات علمی و 11000 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف مهندسی و علوم پایه در عرصه تحقیقات و قراردادهای علمی و پژوهشی در صحنه های ملی و بین المللی درخشیده است. وی با بیان توانمندیهای دانشگاه از همکاریهای بین المللی استقبال کرد و با مناسب خواندن امکانات و زیرساختهای موجود در دانشگاه، ایجاد یک مرکز آموزش ایمنی را با توجه به حوادث ناگواری که در معادن کشور رخ می دهد ضروری دانست.

برنامه ریزی ما بر اساس شناخت از توانمندی های موفق تر و موثرتر است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در خصوص همکاری بیشتر  با دانشگاه UGMK در عرصه آموزش های تخصصی به دانشجویان، صنعتگران، معدنکاران و علاقه مندان ابراز امیدواری کرد و افزود: براساس شناخت بیشتر از توانمندیهای فیمابین بتوانیم زمینه  همکاری های مختلف در بحث آموزش، برنامه ریزی، تقسیم منابع، شرکت در دوره های کارآموزی، آموزش مهارت ها و برگزاری دوره های تخصصی را فراهم و گسترش دهیم.

 IMG_0030

 

در این جلسه پس از صحبتهای دکتر فاتح، دکتر محسن رضوانی رئیس گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه ضمن خوشامدگویی به مهمانان، گزارشی کاملی از عملکرد دانشگاه در حوزه روابط بین الملل و امکانات موجود برای تبادل دانشجو و استاد بین دو دانشگاه ارائه نمود.

در ادامه جلسه دیمتری بوچلنیکوف متخصص در مهندس ایمنی آتش، در زمینه آموزش گروه­های امداد و نجات در وزارت حوادث روسیه از اهداف سفر هیات روسی و کسب اطلاع از کم و کیف برنامه های گروه های ایمنی در معادن زغالسنگ ایران صحبت کرد و اعلام آمادگی کرد که در راستای همکاریهای دو جانبه بتوانند تجربیات خود را در اختیار مجموعه های معدنی کشور قرار دهند.

در ادامه جلسه که تا ساعت 12 روز چهارشنبه به طول انجامید دکتر عرب امیری رئیس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه از توانمندیهای دانشکده و امکانات فنی و رفاهی موجود در پردیس معدنی آموزشی گزارشی ارائه داد.

سپس سیتوف رامیل گابدولتاتویچ مدیر توسعه بازرگانی خارجی شرکت ونت پروم در خصوص محصولات این شرکت که تولید کننده تجهیزات تهویه معادن، تونل­ها و مترو است گزارش مصوری ارائه داد. در ادامه جلسه خانم نینا نوویکوا رئیس بخش فروش و بازاریابی و آموزش فوق برنامه دانشگاه UGMK از توانمندیهای دانشگاه گزارشی ارائه دادند و آمادگی خود را برای استفاده از مرکز معدنی و متالورژی جنب دانشگاه برای اجرای پروژه های مشترک اعلام کرد.

IMG_0434

گفتنی است به منظور استفاده از فناوریهای نوین در ایمن سازی معادن زغالسنگ و صنایع مرتبط معدنی و برگزاری کارگاه­های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران، ایمنی و آتش­نشانی و آموزش تیم­ های امداد و نجات در معادن زغال­سنگ، پروژه ­های تونلی و ایمنی در صنایع نفت و گاز و ایجاد ارتباط مستمر با دانشگاه‌های خارج از کشور و مراکز علمی و پژوهشی و شرکت­های فعال، اولین مرکز آموزش بین­ المللی ایمنی معدنی و صنایع معدنی در پردیس معدن آموزشی دانشگاه به همت دانشگاه صنعتی شاهرود، شرکت ایمن سازان هیرو و دانشگاه UGMK روسیه ایجاد خواهد شد. در این راستا یکی از اهداف کنسرسیوم ایجاد شده، مبادله اساتید، دانشجویان رشته ­های مهندسی معدن، مهندسی متالورژی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق جهت انجام تحقیقات و پژوهش­های موردنیاز و مرتبط با ایمنی معادن زغال­سنگ و استفاده از فناوری­های نوین در صنایع معدنی با دانشگاه معدن و متالورژی اورال (UGMK) با همکاری شرکت ایمن سازان هیرو و وزارت حوادث در کشور روسیه است.

دانشگاه معدن و متالورژی اورال روسیه یک دانشگاه صنعت بنیان است که در جوار کارخانه بزرگ ذوب مس تاسیس شده است و دارای معادن زغالسنگ، مس و طلا بوده و در رشته های مهندسی متالورژی، مهندسی معدن، مهندسی برق، اتوماسیون فرآیندهای صنعتی و اقتصاد دانشجو می پذیرد.

گفتنی است این هیات در حاشیه جلسات دانشگاهی و بازدید از پردیس معدن آموزشی از معادن زغالسنگ طزره، هلال احمر شاهرود و آتش نشانی شاهرود بازدید و با روند خدمات رسانی و وضعیت امداد و نجات در این بخشها آشنا شدند. این هیات عصر روز جمعه مورخ 96/7/16 شاهرود را به مقصد طبس ترک کردند.

 

12345