اخبار و رویدادها: فارغ التحصیلی دانشجوی دكتری مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود

فارغ التحصیلی دانشجوی دكتری مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶- ۱۳:۰۵:۵۶

فارغ التحصیلی دانشجوی دكتری مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود

دانشجوی دكتری مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود از رساله خود تحت عنوان « ارزیابی جذب و آزاد سازی کادمیوم از خاک با استفاده از نانو ذراتFE3O4» دفاع كرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، ملیحه محمدیون دانشجوی دكتری مهندسی عمران گرایش محیط زیست ورودی سال 90  دانشگاه، از رساله خود در روز یكشنبه 16 شهریور ماه جاری به راهنمایی دکتر سید فضل ا.. ساغروانی و دکتر بهناز دهرآزما تحت عنوان « ارزیابی جذب و آزاد سازی کادمیوم از خاک با استفاده از نانو ذرات FE3O4 »در حضور داوران دکتر رمضان واقعی از دانشکده عمران، دکتر قربانی از دانشکده کشاورزی و دکتر احمد آریافر از دانشگاه بیرجند دفاع نمود.

photo_۲۰۱۷-۰۹-۱۳_۲۰-۱۶-۲۶

در این پژوهش مکانسیم جذب و آزاد سازی کادمیوم از خاک آلوده با استفاده از نانو ذرات fe3o4 تثبیت شده با پلی اکریلیک اسید در دو سامانه ناپیوسته و پیوسته مورد بررسی قرار گرفت و آزمایشات SSEانجام و خواص خاک پس از پاکسازی توسط نانو ذرات تجزیه و تحلیل گردید  و همچنین نتایج کارایی بالا (100%) نانو ذرات در حذف کادمیوم از خاک آلوده را مشخص نمود.

لازم به ذكر است تاكنون تعداد2  مقاله پذیرش شده در مجلات علمی و پژوهشی و ISI و 2 مقاله ارسالی به این مجلات از جمله دستاوردهای این رساله می باشد.

12345